REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 mar 2016 12:50
Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan
Galeria Turzyn
Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan
Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan
Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan
Galeria Turzyn w nowej odsłonie od Broadway Malyan

Zakończyły się prace wykończeniowe Galerii Turzyn w Szczecinie według projektu warszawskiego studia Broadway Malyan wykonanego na zlecenie Tristan Capital Partners.

REKLAMA

Zlecenie polegało na repozycjonowaniu 11 tys. mkw. powierzchni galerii, w następstwie jej zakupu przez fundusz zarządzany przez Tristan Capital Partners oraz powołania Balmain Asset Management jako zarządcy obiektu.

Centrum posiada 81 sklepów i jest jednym z kilku głównych ośrodków handlowych w mieście. Antoni Konarski z Broadway Malyan, który kierował zespołem projektowym powiedział, że celem projektu było odróżnienie Galerii Turzyn od coraz mocniejszej konkurencji w mieście.

- Szczecin nie jest daleko od Berlina, miasta, które jest w dużej mierze postrzegane przez klientów jako „trendsetter” w regionie ze swoją mniej korporacyjną, bardziej autentyczną i szczerą w stylu ofertą handlową, co charakteryzowało też naszą koncepcję. Odeszliśmy od podejścia zakładającego popularne białe pudełko i wprowadziliśmy więcej charakteru do wnętrz centrum, by wyglądało na bardziej autentyczne.  Zaproponowaliśmy system rastrowy o delikatnym rysunku na sufitach, a kolorystykę utrzymaliśmy w różnych odcieniach szarości. Zdjęliśmy elementy ozdobne dawnego wystroju, tak by nie konkurowały z witrynami poszczególnych jednostek handlowych, podkreślając je nowym oświetleniem. W przestrzeni pasaży stworzyliśmy „wyspy do siedzenia” z miękkimi meblami, tak by dodatkowo ocieplić wnętrze - mówi Konarski.

Galeria Turzyn została otwarta w 2001 roku i przyciąga prawie pięć milionów gości rocznie.  Dziennie centrum odwiedza średnio 13 tys. osób. 

Polski sektor handlowy nadal przeżywa zauważalny wzrost, a Robert Kamiński, dyrektor warszawskiego studia Broadway Malyan uważa, że istotnym elementem konkurencyjności dla istniejących centrów jest przystosowanie ich do zmieniających się trendów w sektorze. - Polska jest obecnie jednym z największych europejskich rynków handlowych z silną perspektywą wzrostu, szczególnie w istniejących galeriach handlowych. Dojrzewający sektor oraz zmieniające się oczekiwania gości takich obiektów kreują potrzebę stałego rozwoju oferty i wykraczania poza bycie tylko miejscem do robienia zakupów. Oferowanie czegoś więcej dla odwiedzających centra staje się coraz ważniejsze. Dobra jakościowo oferta gastronomiczna i wypoczynkowa stają się kluczowymi elementami strategii podnoszenia odwiedzalności i co ważniejsze, wydłużania czasu pobytu gości w centrum – mówi Kamiński. Z punktu widzenia architekta, praca projektantów w sektorze handlowym wymaga bardziej holistycznego podejścia, gdzie architektura, oświetlenie, krajobraz, marki i loga muszą współgrać, aby tworzyć unikalne i zapamiętywalne doświadczenie dla każdego odwiedzającego – dodaje Kamiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY