REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Galeria Wilanów połączy przestrzeń komercyjną z publiczną

  • Autor: propertydesign.pl
  • 12 mar 2014 10:32
Galeria Wilanów połączy przestrzeń komercyjną z publiczną
Galeria Wilanów, fot. GTC S.A.
Galeria Wilanów połączy przestrzeń komercyjną z publiczną

Projekt nowej inwestycji na warszawskim Wilanowie dla Globe Trade Centre S.A. przygotowała pracownia APA Wojciechowski we współpracy z izraelskim biurem Moshe Tzur.

REKLAMA

Jednym z najnowszych projektów galerii handlowej w Warszawie jest Galeria Wilanów. Powstanie wzdłuż ul. Przyczółkowej. Planowana galeria ma być centrum handlowym nowej generacji. – Projekt będzie znacząco odbiegał od dominujących dziś konstrukcji, które projektowano w najlepszym przypadku ok. 10 lat temu. W przeciwieństwie do obecnie dominujących konstrukcji, Galeria Wilanów będzie centrum otwartym, skierowanym na zewnątrz, w którym przestrzeń komercyjna będzie płynnie przenikała się z miejscami użyteczności publicznej, służących relaksowi i spędzaniu wolnego czasu – powiedział Piotr Kroenke, Dyrektor Generalny Globe Trade Centre S.A., inwestora Galerii Wilanów.

Planowana galeria ma wyróżniać się na tle powstałych w ostatnim czasie tego typu obiektów. – Jednym z charakterystycznych rozwiązań projektowych Galerii Wilanów jest dach, na którym znajdą się tereny zielone – trawniki, alejki i miejsca wypoczynku. Na terenie galerii zaprojektowaliśmy także plac zabaw, który posłuży okolicznym mieszkańcom, niezależnie od godzin otwarcia galerii – zaznaczył Piotr Kroenke.

Kluczowym problem ostatnich lat w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Wilanów są kłopoty komunikacyjne. Mieszkańcy tej części Warszawy mają obawy, czy budowa nowego centrum handlowego nie przyczyni się do zwiększenia tego problemu. – Wiele uwagi poświęciliśmy efektywności rozwiązań komunikacyjnych w okolicy Galerii Wilanów. Jednym z jego elementów będzie tunel pod ul. Przyczółkową dla pieszych i rowerzystów, który pozwoli im na bezkolizyjne i bezpieczne pokonanie ruchliwej ulicy – podkreślił Piotr Kroenke.

Galeria ma być wybudowana, zgodnie z najnowszymi trendami ekologicznie. – Zamierzamy ubiegać się o ekologiczny certyfikat LEED dla Galerii Wilanów. Spełnienie wymogów certyfikacyjnych oznaczać będzie konieczność wdrożenia wielu rozwiązań m.in. oszczędzających energię. Jednym z nich będzie np. tzw. freecooling, czyli chłodzenie pomieszczeń wewnątrz galerii, które w tego typu budynkach jest konieczne nawet w zimie, za pomocą zimnego powietrza wtłaczanego z zewnątrz, bez konieczności obniżania jego temperatury. Z kolei ciepło tzw. zrzutowe, które w tradycyjnych galeriach handlowych, wyprowadzane jest na zewnętrz i bezpowrotnie tracone, w Galerii Wilanów posłuży ogrzewaniu garażu podziemnego. Z zasobów naturalnych będziemy korzystać także przy nawadnianiu roślin w Galerii Wilanów. Do tego celu posłuży m.in. retencjonowana woda deszczowa – powiedział Piotr Kroenke.

Inwestor Globe Trade Centre S.A. zwrócił uwagę na problem potencjalnego hałasu wynikającego z działania galerii. – Wiele uwagi poświęciliśmy także ograniczeniu hałasu i wygłuszeniu urządzeń technicznych. Z pewnością możemy powiedzieć, że mimo znacznych rozmiarów (61 tys. m kw. powierzchni handlowej) będzie to jedna z najcichszych galerii handlowych w Polsce – zaznaczył Piotr Kroenke.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.