REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 lut 2019 11:40
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Outside the box. Czas tradycyjnych hoteli bezpowrotnie minął, 4 Design Days 2019
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe

Goście hotelowi oczekują ciekawych wrażeń, a nie tylko tradycyjnie pojmowanego komfortu, wygodnego łóżka i dobrej obsługi. Żeby to osiągnąć, hotelarze muszą się otworzyć na nowe pomysły, design i myślenie "outside the box". Ale czy faktycznie nadchodzi koniec pewnej ery? Co nas czeka? W którą stronę zmierza rynek hotelarski? Odpowiedzi szukaliśmy podczas 4 Design Days i sesji "Outside the box – czas tradycyjnych hoteli bezpowrotnie minął".

REKLAMA

W dyskusji udział wzięli: Emilia Cichocka, A&D Relations Manager Corian PL, DuPont Poland Corian Design; Jan Karpiel Bułecka i Marcin Steindel, architekci, Karpiel Steindel Architektura; Cezary Kowalczyk, Head of projects, Grohe Polska; Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, sieć Marriott International; Patryk Rudawski, Segmentation Business Development Manager, Tarkett Polska; Maria Saloni-Sadowska, architekt associate, Kuryłowicz & Associates oraz Tomasz Wuczyński, założyciel, Grupa Plus Architekci. Za moderację odpowiadał Maciej Orłoś.

Paneliści rozpoczęli debatę wskazując zmiany, jakie dokonały się na rynku hoteli w ciągu ostatnich kilku dekad. - 20 lat temu wielu z nas marzyło o tym, aby pewne rozwiązania z hoteli pojawiły się u nas w domach. Teraz jest na odwrót: chcemy, aby w hotelu panował domowy nastrój - zauważa Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, sieć Marriott International.

Według niego, dziś zależy nam na tym, aby przebywanie w hotelu było jak najbardziej komfortowe. - Hotelarstwo zmierza w kierunku intuicyjnych i automatycznych rozwiązań. Jeśli chodzi o design, widzimy pewnie odwrócenie trendów. Szukamy tego, co znamy z naszych mieszkań – dodaje.

Marcin Steindel wskazuje na inny aspekt, który na przestrzeni lat uległ zmianie. - Układ funkcjonalny jest zupełnie inny: kiedyś wystarczył jeden pokój i łazienka, dziś coraz częściej pojawiają się w ofercie hotelu pokoje apartamentowe - mówi architekt z biura Karpiel Steindel Architektura.

- Zgodzę się z tym, że czas tradycyjnych hoteli minął. Dziś nie ma już jednej definicji tego, czym hotel powinien być. Kiedyś był definiowany jako zorganizowane miejsce przeznaczone do noclegu i usług gastronomii do wyłącznego użytku gościa. Dziś rozszerzyła się grupa docelowa i dlatego tradycyjne pojmowanie hotelu uległo zmianie – twierdzi Tomasz Wuczyński, założyciel Grupy Plus Architekci. – Dzisiejsze hotele proponują programy, które są w dużej mierze silnie oparte na lokalności i dostępności. To nie są miejsca tylko dla przybyszów z zewnątrz, okoliczni mieszkańcy również mogą z nich korzystać - np. z pralni chemicznej. To już nie są zamknięte enklawy. Hotel to bardzo otwarty i egalitarny twór - dodaje architekt.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.