REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 lut 2019 11:40
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Outside the box. Czas tradycyjnych hoteli bezpowrotnie minął, 4 Design Days 2019
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe
Genius loci, ekologia i egalitarność. Hotele muszą otworzyć się na nowe

Goście hotelowi oczekują ciekawych wrażeń, a nie tylko tradycyjnie pojmowanego komfortu, wygodnego łóżka i dobrej obsługi. Żeby to osiągnąć, hotelarze muszą się otworzyć na nowe pomysły, design i myślenie "outside the box". Ale czy faktycznie nadchodzi koniec pewnej ery? Co nas czeka? W którą stronę zmierza rynek hotelarski? Odpowiedzi szukaliśmy podczas 4 Design Days i sesji "Outside the box – czas tradycyjnych hoteli bezpowrotnie minął".

REKLAMA

Maria Saloni-Sadowska z pracowni Kuryłowicz&Associates nie zgodziła się z tym, że tradycyjne hotele odchodzą do lamusa. - Funkcja hotelowa jest jedną z najstarszych funkcji, jaka towarzyszy ludzkości. Hotel służy temu, aby przenocować poza swoim miejscem zamieszkania. Są różne cele podróży i noclegu, więc różne są hotele. Musi być jednak przede wszystkim wygodny, funkcjonalny i użyteczny. I to się nie zmienia – mówi.

Zdanie przedmówczyni podziela Cezary Kowalczyk, Head of projects, Grohe Polska. - Hotele zawsze będą hotelami. Podzieliłbym je jednak na dwie kategorie: pragmatyczne, oparte na tradycji oraz hotele inspirujące, z pewną ideą – zaznacza.

- Dziś oczekujemy pewnej identyfikacji. Obiekty zaczynają konkurować ze sobą nie funkcjami czy lokalizacją, ale atrakcyjnością związaną z lifestylem – śmiałym głosem mówi Patryk Rudawski, Segmentation Business Development Manager, Tarkett Polska

Podobnego zdania jest Emilia Cichocka, A&D Relations Manager Corian PL, DuPont Poland Corian Design. - Specyfika hotelu, wyjątkowe lobby i dobrej jakości materiały - to są według mnie najważniejsze elementy obiektu - mówi.

Kulisy branży zdradził Janusz Mitulski. - Zmiany, które zachodzą w hotelarstwie, mają również na celu poprawienie efektywności. Inwestorzy po to wkładają kapitał w hotele, aby na nich zarabiać. Bardzo istotnym elementem, który ma wpływ na planowanie i projektowanie hoteli to maksymalizacja zysku z inwestycji. Dziś trzeba zrobić wszystko, aby goście hotelowi zostawili w nim jak najwięcej pieniędzy. W związku z tym całkiem inaczej projektuje się części wspólne, poszczególne strefy się w nich przenikają – podkreśla.

Zdaniem Jana Karpiela-Bułecki, współczesny klient jest bardzo świadomy i wymagający. - Dziś niezwykle istotną rzeczą jest odwoływanie się poprzez design do miejsca, w jakim się znajduje. Kontekst jest inspiracją, chcemy czuć się wyjątkowo. Genius loci to podstawa – mówi.

Tomasz Wuczyński uważa jednak, że wygląd hotelu ma co najmniej drugorzędne znaczenie. - Pierwszorzędne znaczenie ma funkcjonalność. Katastrofą jest przerzucenie środka ciężkości na design. Dziś modna jest jedna rzecz, jutro zupełnie coś innego - stanowczo podkreślił założyciel Grupy Plus Architekci. - Cykl życia hotelu to 15-20 lat. Design musi wytrzymać tę próbę czasu – dodał Janusz Mitulski.

Standaryzacja w przypadku hoteli również nie jest w cenie. - Architekci coraz rzadziej korzystają z produktów standardowych. Poszczególne elementy są tworzone na zamówienie, chodzi o wyjątkowość – mówi Patryk Rudawski.

Na koniec dyskusji paneliści zwrócili uwagę na jeszcze jeden, świeży aspekt hotelarstwa. – Zupełną nowością, o której jeszcze 20 lat temu nie słyszeliśmy, jest zrównoważony rozwój i ekologia. Coraz bardziej zwracamy na to uwagę, zwłaszcza goście hotelowi. Czeka nas rewolucja – zaznacza Maria Saloni-Sadowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.