REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Handlowe ulice Pragi

  • Autor: UM Warszawa
  • 29 mar 2018 12:00
 Handlowe ulice Pragi
W ramach projektu „re:design 4” na Pradze-Północ przeszło przemianę 10 szyldów lokalnych rzemieślników. Renowacja Mebli, proj. M. Żywicki, fot. Rafał Kołsut

Władze Warszawy podpisały umowę na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na praskich ulicach. Ponad 600 lokali na Starej i Nowej Pradze, przy Dworcu Wschodnim oraz na Kamionku ma szansę wzbogacić i uatrakcyjnić ofertę handlową prawobrzeżnej Warszawy.

REKLAMA

W ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji rozpoczęliśmy kolejny projekt, który dotyczy długofalowego planu zarządzania miejskimi lokalami użytkowymi – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy i dodaje – Ten projekt jest ważny nie tylko dla Pragi, ale też dla całej Warszawy. Chcemy przecierać szlaki ku nowoczesnemu myśleniu o zarzadzaniu miejskimi przestrzeniami. Praga ma potencjał, aby stać się jednym z najbardziej popularnych miejsc spędzania wolnego czasu.Ożywienie gospodarcze i zwiększanie atrakcyjności inwestycyjnej to główne cele projektu. W ramach przedsięwzięcia zostanie opracowana koncepcja gospodarowania lokalami użytkowymi należącymi do m.st. Warszawy na czterech wybranych obszarach – na Starej i Nowej Pradze, w rejonie Dworca Wschodniego oraz na Kamionku. Łącznie przy ulicach w tym obszarze znajduje się 619 miejskich lokali.

Od ponad roku, w ramach wspierania ożywienia gospodarczego w tym rejonie, działają tzw. liderzy obszaru. Lokalni liderzy rozpoznają potrzeby, integrują miejscowe środowiska handlowe, gospodarcze i rzemiosła, wspierają inicjatywy na rzecz tych środowisk oraz pośredniczą w skutecznej komunikacji pomiędzy urzędem, a lokalnymi przedsiębiorcami.

Celem nowego przedsięwzięcia jest zmniejszenie liczby pustostanów oraz prowadzenie zrównoważonej polityki lokalowej, w tym położenie nacisku na różnorodność najemców (tenant-mix). Koncepcja ma również wziąć pod uwagę potrzeby okolicznych mieszkańców. Opracowanie wykona firma doradcza EY.

– To pierwszy projekt o takim charakterze w Polsce realizowany na tak dużą skalę. Bardzo wierzymy w potencjał, jaki ma w sobie Praga i chcemy pomóc go uwolnić – mówi Anna Kicińska, Lider Grupy Rynku Nieruchomości EY w regionie CSE i dodaje – Celem działań jest m.in. aktywizacja gospodarcza tego obszaru, wykreowanie „mody na Pragę” i zwiększenie atrakcyjności dla obecnych i nowych mieszkańców. W przygotowaniu strategii wykorzystamy nowe technologie, oprzemy się na globalnych trendach i będziemy współpracować z siecią ekspertów EY w Europie.

Mieszkańcy zdecydują

Kluczowe elementy opracowania to między innymi: analiza stanu obecnego sektora handlu i usług, procedur najmu oraz konsultacje społeczne, dzięki którym zostaną zebrane opinie mieszkańców na temat dostępnych teraz usług i tych, które warto byłoby wprowadzić na danej ulicy. Koncepcja będzie zawierać rekomendacje dotyczące zestawu branż i funkcji najemców z uwzględnieniem ich różnorodności (tenant-mix), a także rekomendacje, dzięki którym poprawią się warunki przedsiębiorcom już teraz działającym na Pradze. Chodzi o mikro i małe przedsiębiorstwa, zwłaszcza te prowadzące działalność o dużej wartości społecznej lub kulturowej, a także o podmioty sektora pozarządowego i ekonomii społecznej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.