REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Handlowe ulice warszawskiej Pragi - głos oddany mieszkańcom

  • Autor: UM Warszawa
  • 17 sie 2018 13:12
Handlowe ulice warszawskiej Pragi - głos oddany mieszkańcom

Ruszył kolejny etap konsultacji społecznych, związanych z opracowaniem koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na praskich ulicach. Ponad 600 lokali na Nowej i Starej Pradze, Kamionku oraz w rejonie Dworca Wschodniego ma szansę wzbogacić i uatrakcyjnić ofertę handlową prawobrzeżnej Warszawy.

REKLAMA

Podczas pierwszego etapu, przeprowadzonego na przełomie maja i czerwca 2018 r., dowiedzieliśmy się, jakich usług brakuje, a jakich jest zbyt dużo. O zdanie zapytano mieszkańców oraz odwiedzających Pragę. W konsultacjach wypowiedziały się również osoby prowadzące działalność gospodarczą i społeczną na obszarach objętych projektem. Na podstawie przeprowadzonych analiz, konsultacji, a także zbadania zjawiska pustostanów opracowano zestaw branż, który pozwoli na optymalne zarządzanie pod względem gospodarczym wybranymi obszarami.

Podczas konsultacji zostaną przedstawione proponowane funkcje przewodnie dla poszczególnych ulic wraz ze wskazaniem sugerowanego zestawu branż, które powinny być na nich lokowane. Dodatkowo omówione zostaną rekomendacje związane z przestrzenią i otoczeniem lokali usługowych.

Konsultacje potrwają do niedzieli, 2 września i będą realizowane w różnych formach:

Spotkania organizowane w godz. 18.00-20.00:

20 sierpnia (poniedziałek) - Towarzystwo Przyjaciół Pragi, ul. Stalowa 28/1 (Nowa Praga)
21 sierpnia (wtorek) – Centrum Kreatywności, ul. Targowa 56 (Stara Praga)
22 sierpnia (środa) – Organic Coffee, ul. Grochowska 282 (rejon Dw. Wschodniego) 
23 sierpnia (czwartek) – Organic Coffee, ul. Grochowska 282 (Kamionek)
Punkty konsultacyjne otwarte w dni powszednie między 16.00 a 20.00, a w soboty między 10.00 a 14.00:

25 sierpnia (sobota) i 27 sierpnia (poniedziałek) – lokal przy ul. Stalowej 7 (Nowa Praga)
25 sierpnia (sobota) i 28 sierpnia (wtorek) – Czytelnia w Centrum Kreatywności, ul. Targowa 56 (Stara Praga)
29 sierpnia (środa) i 1 września (sobota) – lokal przy ul. Mińskiej 7 (Kamionek) 
30 sierpnia (czwartek) i 1 września (sobota) – namiot konsultacyjny przy Klubie Sąsiada Skaryszewska, ul. Skaryszewska 10 (rejon Dw. Wschodniego)

Koncepcja handlowych ulic Pragi

Przypomnijmy, powstaje koncepcja zarządzania lokalami usługowymi na praskich ulicach. Ponad 600 lokali na Starej i Nowej Pradze, przy Dworcu Wschodnim oraz na Kamionku ma szansę wzbogacić i uatrakcyjnić ofertę handlową prawobrzeżnej Warszawy. Kluczowe elementy opracowania to: analiza stanu obecnego sektora handlu, procedur najmu oraz właśnie konsultacje społeczne. Koncepcja będzie zawierać rekomendacje dotyczące zestawu branż i funkcji najemców z uwzględnieniem ich różnorodności (tenant-mix), a także rekomendacje, dzięki którym poprawią się warunki przedsiębiorcom już teraz działającym na Pradze. Chodzi o mikro i małe przedsiębiorstwa, zwłaszcza te prowadzące działalność o dużej wartości społecznej lub kulturowej, a także o podmioty sektora pozarządowego i ekonomii społecznej. Zmiany wynikające z opracowanej koncepcji gospodarowania lokali będą wprowadzane stopniowo i nie będą powodowały rozwiązania dotychczasowych umów najmu lokali.

Realizujemy program rewitalizacji

Zamiany na tym obszarze zachodzą już od 11 lat. Muzeum Warszawskiej Pragi, Centrum Kreatywności Targowa, zmodernizowany Teatr Powszechny i Teatr Rampa, Stadion Narodowy, węzły komunikacyjne, a przede wszystkim II linia metra dały impuls do zmian w tej części miasta. Od 2015 roku miasto prowadzi działania w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji, które skupiają się po prawej stronie Wisły: na Pradze-Północ, Pradze-Południe, Targówku. Na ten cel do 2022 roku ratusz przeznaczy 1,4 mld zł. Trwa rozbudowa II linii metra o kolejne stacje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.