REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Handlowe ulice Warszawy. Gdzie drzemie największy potencjał?

  • Autor: UM Warszawa
  • 22 maj 2018 11:46
 Handlowe ulice Warszawy. Gdzie drzemie największy potencjał?
fot. UM Warszawa

Na zlecenie ratusza powstaje analiza rozwoju śródmiejskiego handlu, którą przygotowuje firma JLL. Chodzi o wskazanie miejsc o największym potencjale do wykreowania nowych lokalizacji zakupowych oraz zwiększenie atrakcyjności dla najemców i klientów.

REKLAMA

- To działanie wpisuje się w szerszą strategię odnowy centrum Warszawy, które ma być miejscem przyjaznym, sprzyjającym różnorodnym stylom życia i sposobom spędzania wolnego czasu. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i dodaje – Równocześnie działamy także po drugiej stronie Wisły. Właśnie rozpoczęły się konsultacje społeczne handlowych ulic Pragi.

- W Europie i na świecie ulice handlowe stanowią wizytówkę swoich miast. Lokują się tam flagowe sklepy, których oferta przyciąga mieszkańców i turystów. Chcemy przyjrzeć się, które punkty na stołecznej mapie mają największy potencjał, aby stać się lokalizacjami zakupowymi z prawdziwego zdarzenia. Sprawdzimy również, co można zrobić m.in. w zakresie polityki lokalowej czy zagospodarowania przestrzeni publicznych, aby warszawskie ulice handlowe przyciągnęły zarówno znane sieci, które chcą wyróżnić się obecnością poza galeriami handlowymi, jak i lokalnych najemców, którzy wspólnie zbudują unikalną warszawską ofertę zakupowego centrum miasta - komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego, JLL. JLL to międzynarodowa firma doradcza, która na zlecenie ratusza, przygotuje analizę preferencji zakupowych warszawiaków oraz potencjału obszarów na handlowej mapie stolicy.

Eksperci JLL przyjrzą się ulicom handlowym w stolicy i zaproponują rozwiązania zwiększające atrakcyjność śródmiejskich lokalizacji zakupowych dla konsumentów i najemców. JLL ma już podobne doświadczenie na tym polu – eksperci firmy zarządzają m.in. Regent Street w Londynie. Przeanalizowanie preferencji zakupowych warszawiaków i potencjału poszczególnych obszarów na handlowej mapie stolicy pozwoli wzbogacić ofertę handlową stolicy. Tak jest np. w Barcelonie, gdzie nieopodal świetnie prosperującego Corte Ingles na placu Katalońskim znajduje się oblegana przez mieszkańców i turystów ulica Passeig de Gracia. W Wiedniu natomiast najbardziej znanym i prestiżowym rejonem zakupowym jest obszar rozciągający się między Kohlmarkt Strasse, pałacem Hofburg, Graben a Kärntner Strasse.

Na początek trzy badania

W ramach partnerstwa eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze z nich zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciego będzie zbadanie liczby pieszych (tzw. footfallu) w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają oni z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą propozycje konkretnych działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.