REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach

  • Autor: Propertydesign.pl / Anna Liszka
  • 23 paź 2018 09:00
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
hotel Koszary fot. Arche
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach
Hotel w koszarach, akademik w starej drukarni i hotele w biurowcach

Nie tylko cena i standard ma znaczenie. W dobie nasilającej się konkurencji na rynku hotelarskim, coraz większą rolę odgrywa wyjątkowe i unikalne miejsce. Inwestorzy doceniają potencjał zabytkowych murów i nietypowych adaptacji.

REKLAMA

Zmiana funkcji może dotyczyć zabytkowej kamienicy, budynku biurowego czy obiektu przemysłowego. Inwestorzy i architekci są zgodni, że to wielkie wyzwanie, ale dające ogromną satysfakcję. - Droga, którą pokonujemy od pierwszego etapu: zakupu kamienicy przez jej generalny remont, aż do efektu końcowego, czyli przywrócenia do użytku mieszkańcom i miastu budynku posiadającego swoją historię i – niejednokrotnie – będącego przedmiotem wielu legend i opowieści związanej z tożsamością miasta daje o wiele większą satysfakcję niż tworzenie budynku od podstaw - twierdzi Cyprian Chałupczak, współzałożyciel spółki Koneser Group zajmującej się rewitalizacją krakowskich kamienic w rejonie Starego Miasta i Kazimierza. Choć przyznaje, że w Polsce jest to skomplikowany proces. Trudności dostarczają kwestie projektowe, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, wytyczne konserwatora zabytków, a także dostosowanie budynku do obecnych przepisów. Kluczowe są też kwestie finansowe. - Adaptacja budynku z innej funkcji często jest droższa niż budowa nowego, optymalnego obiektu - podkreśla Jacek Tokarski, Partner, Hotel Professionals.

Podstawową zaletą, która jednak przesądza o atrakcyjności tego typu obiektów dla ich komercyjnego przeznaczenia zazwyczaj jest lokalizacja. - Bardzo ograniczona podaż działek w ścisłym centrum miasta powoduje, że rewitalizacja np. zabytkowej kamienicy może stanowić dla inwestora jedyną szansę na wprowadzenie przy konkretnej ulicy oferty spełniającej współczesne standardy. Drugą zaletą jest na ogół niepowtarzalność architektury i historia związana z często zabytkowym budynkiem. Dzięki temu wyróżnia się on w pełni indywidualnym charakterem przyciągając uwagę klientów poszukujących właśnie nieszablonowych propozycji. Połączenie obu zalet jest niezbędne dla osiągnięcia komercyjnego sukcesu - wskazuje Jakub Nieckarz, prezes PVI - Property Value Investments.

Wiele budynków odżyło po przejęciu kamienicy właśnie przez inwestora z branży hotelarskiej. Hotele bardzo dobrze czują się nie tylko w zabytkowych kamienicach, ale też w zamkach, pałacach, a ostatnio nawet w budynkach biurowych. Inwestorzy coraz śmielej sięgają po bardziej nietypowe adaptacje. Zamieniają dawne koszary czy zabytkową drukarnię w designerskie hotele.

Tradycja spotyka się ze współczesnym duchem Krakowa

Jednak najczęściej na hotele adaptowane są kamienice. Przekształcenie zabytkowej kamienicy na hotel butikowy może być nie lada gratką dla inwestora. - Zabytkowe budynki, które mogą zostać zaaranżowane na hotel gwarantują doskonałą lokalizację i bliskość zabytków, a jednocześnie są już bardzo mocno wpisane w tkankę miejską. Otwarcie hotelu w odnowionym, historycznym budynku, jest dla operatora gwarancją sukcesu - przekonuje Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury i partner, SUD Architectes.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.