REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hotelowa nisza w polskich kurortach

  • Autor: Propertynews.pl
  • 19 maj 2014 13:50
Hotelowa nisza w polskich kurortach
Franz Jurkowitsch, prezes Warimpex Finanz- und Beteiligungs AG

Na rynku hotelowym w Polsce cały czas pozostały niezagospodarowane nisze. - Najwięcej do zrobienia jest w kurortach zimowych i letnich oraz w miejscowościach uzdrowiskowych - twierdzi Franz Jurkowitsch, prezes Warimpex Finanz - und Beteiligungs AG.

REKLAMA

Franz Jurkowitsch zaznacza, że choć oferta hotelowa w takich lokalizacjach istnieje, jest zdecydowanie za droga. - Obowiązujący tam poziom cen jest porównywalny do stawek w hotelach zagranicą. Obiekty te bardzo często przegrywają więc konkurencję o masowego klienta - mówi. Podkreśla też, że w polskich kurortach zimowych praktycznie nie ma hoteli pięciogwiazdkowych

Kolejną niszą do zagospodarowania są - zdaniem Franka Jurkowitscha - hotele budżetowe. - W Polsce jeszcze nikomu nie udało się stworzyć sieci na taką skalę, jak np. Motel One w Niemczech. To ważne na tym rynku, dwugwiazdkowe hotele oferujące przede wszystkim miejsce do spania - twierdzi prezes Warimpeksu.

O tym, że sytuacja w branży hotelowej zmierza ku lepszemu, świadczą jednak ostatnie transakcje inwestycyjne. Przez wiele lat fundusze szerokim łukiem omijały obiekty hotelowe w Polsce, ale to już historia. - Pod koniec 2012 roku Warimpex sprzedał hotel InterContinental i zarobił na tej transakcji tyle, ile wynoszą stopy kapitalizacji dla najlepszych projektów biurowych - przekonuje Jurkowitsch. Wkrótce właściciela zmienić ma także budowany w centrum stolicy hotel Hampton by Hilton. Tu - według rynkowych plotek - stopa kapitalizacji ma być również na poziomie zbliżonym dla transakcji biurowych.

Jurkowitsch lepsze perspektywy dla branży hotelowej upatruje też w rosnącej mobilności społeczeństwa. - Coraz częściej i chętniej podróżujemy, wychodzimy z domu, spotykamy się ze znajomymi. To wszystko ma wpływ także na wyniki hoteli - uważa.

To co jednak w największym stopniu wpływa dziś na samo funkcjonowanie branży to internetowa rewolucja. - Rezerwacje w znacznej mierze są dokonywane za pomocą wyspecjalizowanych portali lub bezpośrednio na stronach hoteli. Dziś tradycyjne systemy komputerowej rezerwacji nie są już potrzebne. Konieczne są profesjonalne platformy internetowe - podkreśla Jurkowitsch.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.