REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Hulajnogą po biurze

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 mar 2014 12:01
Hulajnogą po biurze
Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D z Warszawy

Aranżacja powierzchni biurowej zależy od charakteru pracy danej firmy. Siedziby spółek typu Google czy Facebook, które stawiają na dynamiczny rozwój, muszą stymulować kreatywność pracowników i zachęcać ich do pracy zespołowej, powinny być inne niż logistycznych czy księgowych - uważa Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D.

REKLAMA

Koncepcja "open space" to obecnie najpopualrniejsza forma aranżacji powierzchni biurowej w Polsce. - Wynika często z rachunku ekonomicznego – jedna świetlówka, jeden korytarz, jedne drzwi itd. Tu liczą się wskaźniki, metry kwadratowe oraz jak najlepsze wykorzystanie powierzchni - mówi Dariusz Gocławski i dodaje, iż atutem "open space" jest to, że zespoły łatwiej się ze sobą komunikują, poznają i identyfikują z grupą. Minusami są np.: akustyka czy zbyt szybka wymiana myśli.

W takich biurach nowym trendem jest tworzenie miejsc spotkań. - Jednym słowem w pracy możemy wypocząć, zrelaksować się, podzielić się życiem prywatnym. Praca zastępuje dom, zewnętrzny świat - tłumaczy Gocławski.

Właśnie w takim stylu powstały np. biura firm Google i Facebook. W Polsce też są tego typu wnętrza. - Wszystko zależy od charakteru pracy firmy. Siedziby spółek typu Google czy Facebook, które stawiają na dynamiczny rozwój, muszą stymulować kreatywność pracowników i zachęcać ich do pracy zespołowej, powinny być inne niż logistycznych, księgowych, prawniczych czy handlowych - wyjaśnia.

Jako przykład Gocławski podaje biuro firmy Levi's w Brukseli, które ma inną aranżację na każdym z pięter. W Polsce spółka ta też chciała się wyróżnić - poszczególne działy mają odmiennie zaaranżowaną przestrzeń, a projektanci skupieni na pracy kreatywnej mają inny widok z okna, niż analitycy. - Każde biuro, to inna marka i inne środowisko - podsumowuje właściciel A+D.

Tego typu projekty aranżacji biur pracownia A+D przygotowała m.in. dla Millward Brown SA. W biurze widać, jak życie zawodowe pracowników zazębia się z życiem prywatnym. Mają tam hulajnogi i rowery, którymi przemieszczają się po pomieszczeniach. - To nie jest sztuczny zabieg. Po prostu dorośli ludzie zaczęli przemieszczać się hulajnogami po biurze. Widać, jak tworzą wspólną całość, niemal rodzinę. Wspólnie jedzą posiłki, świętują, wspierają się i rozwijają. Firmy kreatywne to po prostu żywe organizmy - opowiada Gocławski.

Dariusz Gocławski podkreśla, że tworzenie projektu takich przestrzeni jest jak planowanie usadzenia gości przy stole – jedna ciocia nie lubi siedzieć obok wujka, a inna chce sobie poplotkować. Trzeba tak dostosować i zmienić aranżację, aby pracownicy czuli się komfortowo siedząc obok siebie. Jeden jest odludkiem, inny lubi pracę wśród ludzi. Do jednych osób dochodzą klienci, do innych nie.

Obecnie A+D realizuje projekt aranżacji kolejnego piętra w PZU Tower w Warszawie.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY