REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

III Forum Dobrego Designu - relacja z panelu "W biurze jak w domu, w domu jak w biurze"

  • Autor: Publikator / Wojciech Napora
  • 11 gru 2015 16:04
fot. Fotolia

Jak dziś pracujemy? Jak wygląda nasza przestrzeń pracy i jak ją urządzamy? Na te pytania starali się odpowiedzieć uczestnicy panelu dyskusyjnego, który odbył się podczas III Forum Dobrego Designu.

REKLAMA

W jaki sposób rozwój technologii przyczynił się do mobilności miejsc pracy? Jak z rozwojem technologii zmienia się strefa pracy? Tymi pytaniami Piotr Wełniak, architekt, projektant i rzeźbiarz, moderator panelu, rozpoczął dyskusję poświęconą tematyce biurowej.

Rozwój technologii zmienił strukturę pracy. Coraz częściej pracujemy zdalnie. Widać także, że chcemy, aby strefa pracy jak najbardziej przypominała dom. Ta granica coraz bardziej się zaciera. Rozwój technologii wpłynął również na sposób i jakość naszej pracy. Dzięki internetowi możemy pracować z ludźmi, którzy są bardzo oddaleni. Nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Można nawet mówić o globalnym rozwoju rynku pracy – powiedział Bogusław Barnaś, architekt, projektant, nauczyciel akademicki.

O zacieraniu się granic biuro-dom mówiła Katarzyna Zalass, współwłaścicielka jednego z pierwszych coworkingów w Polsce. Często mamy do czynienia z całkowitym zatarciem granicy między pracą a domem. Bywa tak, że człowiek kończy pracę o 3 nad ranem i nie wie czy jest jeszcze w pracy czy już w domu.

O wyborze miejsca pracy mówił z kolei Jan Sukiennik, architekt, właściciel pracowni projektowej 307kilo. Wybór miejsca pracy zależy także od rodzaju pracy, którą wykonuję. Gdy akurat robię coś wymagającego skupienia staram się izolować i znaleźć jak najbardziej ciche i samotne miejsce. Gdy moje zajęcie wymaga kontaktu z innymi ludźmi, nie ma problemu, żeby pracować w kawiarni czy innym tego typu miejscu. Piotr Wełniak dodał natomiast, że praca indywidualna wymaga innych przestrzeni niż praca zespołowa. Generalizując, można pracować wszędzie. Moim zdaniem w interesie każdego właściciela sklepu, kawiarni czy innego tego typu miejsca jest to, by przebywali w nim ludzie. Jak najwięcej ludzi – podsumował Jan Sukiennik.

Widać wyraźnie, nawet na przykładzie zgromadzonych tu osób, że rośnie tendencja do pracy w domu. Jak zatem producenci mebli biurowych reagują na te dane? – zapytał moderator.

Pomimo tego, że te przestrzenie (biurowa i domowa) się przenikają, nas jako producenta obowiązują przepisy. Przepisy dotyczące przestrzeni biurowych są dużo bardziej restrykcyjne niż te odnoszące się do wyposażenia domu. Pomimo tego możemy stwierdzić, że na rynku jest coraz więcej „udomowionych” mebli biurowych, które do niedawna postrzegane były jako dość sztywne i formalne. Warto jednak pamiętać, że są one o wiele bardziej wytrzymałe i odporne na różnego rodzaju uszkodzenia – odpowiedziała Aleksandra Krawsz, marketing & PR manager, Kinnarps Polska.

Taką zmianą, która się dzieje na rynku mebli biurowych jest to, że uwalniają się one od technologii. Żywotność mebli jest dłuższa niż technologii – wtrącił Mikołaj Wierszyłłowski, założyciel studia projektowego Pracownia Wierszyłłowski i Projektanci.

To prawda. Kiedyś głębokość biurek była ściśle związana z rozmiarami monitora komputerowego – jeszcze tego kineskopowego. Oczywiście technologia nadal ma wpływ na formę, ale już nie w takim stopniu jak dawniej – podsumowała Aleksandra Krawsz.

O projektowaniu przestrzeni biurowej mówiła Paulina Jaskólska, leasing negotiator, Skanska Commercial Development Europe.

Projektując nowoczesne biura skupiamy się na potrzebach ludzi, którzy tam pracują. Każda firma indywidualnie podchodzi do aranżacji przestrzeni biurowych i to ludzie są tu głównymi inicjatorami. Myślę, że punktem wyjścia przy projektowaniu przestrzeni biurowych jest to, żeby pracownikom było w nich dobrze, żeby chcieli do nich przychodzić. Na przykładzie naszej firmy widzę, że przestrzeń biurowa w znacznym stopniu stała się domowa.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.