REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ikea stawia na efektywność energetyczną

  • Autor: propertydesign.pl
  • 04 mar 2014 09:21
 Ikea stawia na efektywność energetyczną
fot. Fotolia

Ikea opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju. Wśród najważniejszych osiągnięć w 2013 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju Ikea wymienia kolejne inwestycje w energię odnawialną i zwiększenie niezależności energetycznej firmy.

REKLAMA

Jest to pierwszy raport, który odnosi się do ogłoszonej pod koniec 2012 roku strategii People & Planet Positive, będącej odpowiedzią IKEA na oczekiwania społeczne i globalne wyzwania współczesnego świata. Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 jest formą rozliczenia się Grupy Ikea z zobowiązań podjętych w ramach nowej strategii, np. w zakresie ograniczenia zużycia wody i energii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców naturalnych i energii ze źródeł odnawialnych czy działań na rzecz lokalnych społeczności.

– Każda organizacja, w tym także Ikea, może odgrywać znaczącą rolę w ograniczaniu zużycia kończących się zasobów naturalnych oraz zmniejszaniu wpływu na zmiany klimatyczne, nie zapominając przy tym o ciągłej potrzebie poprawy jakości życia ludzi na całym świecie. Jestem przekonany, że nie ma innej drogi na przyszłość, jak tylko odpowiedzialny biznes – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor zarządzający Grupy IKEA.

Firma posiada obecnie 137 turbin wiatrowych oraz 550 tys. zainstalowanych paneli słonecznych. Celem Ikea jest produkcja większej ilości energii ze źródeł odnawialnych w stosunku do własnego zużycia energii przez wszystkie spółki z Grupy do 2020 roku. Firma inspiruje też swoich klientów do oszczędzania energii w domu, m.in. poprzez wymianę całego oświetlenia w swoim asortymencie na LED-owe (proces jest obecnie prowadzony i będzie trwał do końca 2016 roku). W 2013 roku Ikea sprzedała 22,4 miliona produktów z oświetleniem LED, w tym 12,3 miliona żarówek. Dzięki temu klienci mogą zaoszczędzić aż 86 milionów euro rocznie.

Ikea stale dąży też do zwiększenia wykorzystania surowców naturalnych pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Obecnie firma jest jednym z największych w branży handlowej kupców drewna posiadającego certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). W 2013 roku prawie 1/3 drewna pozyskiwanego przez Ikea posiadała ten certyfikat albo pochodziła z recyklingu. Ponadto wszyscy dostawcy drewna Ikea spełniają wymogi IWAY Forestry Standard. W ubiegłym roku znacząco zwiększył się także udział bawełny pozyskiwanej przez IKEA w sposób zrównoważony – z 34% do 72%.

IKEA aktywnie angażuje się w projekty społeczne mające na celu poprawę warunków życia ludzi na całym świecie. W 2013 roku Ikea Foundation przekazała 101 miliona euro na pomoc dzieciom z najbiedniejszych regionów – o 21% więcej niż w 2012 roku. Firma wspiera też rozwój swoich pracowników, a zwłaszcza kobiety, które pragną realizować się zawodowo, nie rezygnując przy tym z czasu dla rodziny. Obecnie 47% stanowisk menadżerskich jest obsadzonych przez kobiety.

– Rok po ogłoszeniu strategii zrównoważonego rozwoju People & Planet Positive mamy pierwsze sukcesy i nie chodzi tylko o nasze inwestycje, w tym w odnawialne źródła energii w Polsce. W ubiegłym roku miliony naszych klientów zainteresowały się oświetleniem LED, rozwiązaniami do sortowania odpadów czy produktami organicznymi oferowanymi przez IKEA. Cieszymy się, że poprzez nasze działania i edukowanie ludzi możemy czynić ich codzienne życie w domu łatwiejszym. To motywuje nas do dalszej pracy – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor zarządzający IKEA w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.