REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 sty 2015 11:04
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Nowe biuro CBRE, Rondo ONZ 1, fot. CBRE
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?
Ile kosztuje zmiana aranżacji biura?

Jak policzyć koszty zmiany i aranżacji biura? Firma CBRE stworzyła pierwszy na polskim rynku przewodnik adresowany do firm planujących relokację bądź modernizację biura.

REKLAMA

Przewodnik należy do cyklu publikacji, które CBRE przygotowuje w całym regionie EMEA. „Fit-out cost guide” jest zestawem wskaźników rynkowych niezbędnych przy planowaniu przearanżowania powierzchni biurowej bądź zmianie lokalizacji biura. Do jego przygotowania eksperci CBRE wykorzystali rzeczywiste dane i informacje od wykonawców aranżacji powierzchni biurowych.

Na ich podstawie ustalone zostały koszty budowy i wykończenia biura w trzech najbardziej popularnych standardach – zarówno dla modelu biura  tradycyjnego oraz dla nowego na naszym rynku konceptu biura elastycznego. Partnerzy informatora: Kinnarps, Nowy Styl Group, Mikomax Smart Office oraz Steelcase dokonali oszacowania kosztów pełnego umeblowania biura we wspomnianych trzech wariantach dla obu konceptów. Wspomniane firmy przygotowały opracowania dla modelowego klienta korporacyjnego zakładając typowe rabaty i zniżki oferowane nowemu klientowi przy kompleksowym wyposażeniu biura. Według CBRE, uwzględniając wszystkie prace, od zaprojektowania do zaaranżowania, model typowego, tysiącmetrowego, warszawskiego biura może być przygotowany dla najemcy w 10 do 12 tygodni.

- „Fit-out cost guide” został opracowany z myślą o naszych klientach, których w kwestii aranżacji biur na całym świecie łączy pytanie: „Ile to będzie nas kosztować…?”. Wszyscy najemcy oraz właściciele biurowców, a także klienci w Polsce planując zmianę siedziby bądź modernizację obecnego biura, chcą wiedzieć, na jakie koszty muszą się przygotować. Nasz informator, stworzony w oparciu o wieloletnie doświadczenie CBRE, wiedzę naszych partnerów oraz informacje z lokalnego rynku powierzchni biurowych, ma za zadanie dostarczyć im tych niezbędnych informacji w procesie podejmowania decyzji o pozostaniu bądź relokacji – mówi Karina Kreja, zastępca dyrektora działu doradztwa budowlanego, liderka Strategii Środowiska Pracy w CBRE.

Do opracowania polskiego informatora kosztów aranżacji biura posłużył model typowej przestrzeni biurowej o powierzchni 1 tys. mkw., dedykowanej 95 pracownikom, zlokalizowanej w centralnej części biurowej Warszawy (Central Business District). W wariancie tradycyjnym przewidziano stałe stanowiska pracy w gabinetach oraz pomieszczeniach typu Open Space dla wszystkich pracowników. Natomiast w koncepcji biura elastycznego zmniejszono liczbę stanowisk w oparciu o zagregowane wyniki badań prowadzonych przez CBRE dla Klientów.  Badania aktywności pracowników oraz wykorzystania przez nich infrastruktury biurowej wskazują, że typowa zajętość biurek wynosi około 80 proc. i w zaproponowanym przykładzie przekłada się na 78 biurek dla 95 użytkowników Inne kluczowe założenia przyjęte w koncepcji elastycznego biura  to większy udział tymczasowych jednostek roboczych, takich jak małe salki konferencyjne, pokoje do tzw. cichej pracy, gorące biurka, a także więcej przestrzeni wspólnej oraz rekreacyjnej stworzonej choćby w powiększonej recepcji, kuchni oraz w specjalnie zaprojektowanych miejscach, w których pracownicy mogą odpocząć czy odbywać mniej formalne (np. wewnętrzne)  spotkania.

 Koncepcja Elastycznego Biura (Agile Office) staje się coraz bardziej popularna wśród firm. Jest reakcją na zmiany, jakim podlega środowisko i kultura pracy. Obecnie, dotychczasowe statyczne zadania ewoluują w kierunku działań projektowych, które wymagają podejścia zespołowego, dynamicznego tworzenia dedykowanych  grup ‘szybkiego reagowania’ oraz w konsekwencji  większej mobilności pracowników. Ma to na celu podniesienie efektywności realizowanych zadań. Dzisiejsze wyzwania i potrzeby jakie generuje rynek pracy wymagają od pracodawców i pracowników nowych, elastycznych zachowań, co przekłada się również na powierzchnię biurową.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.