REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 sty 2016 11:01
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak
Projekt opracowany przez pracownię AP Szczepaniak - galeria handlowo-usługowo-biurową w Lubinie
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak
Innowacyjny projekt galerii handlowej od AP Szczepaniak

Przygotowując projekt koncepcyjny galerii handlowej w Lubinie, zależało nam na tym, aby obiekt harmonijnie wpisywał się w najbliższe otoczenie. W tym przypadku było to zabytkowe centrum miasta - mówi Agnieszka Szczepaniak z pracowni AP Szczepaniak.

REKLAMA

Od kilku lat toczy się dyskusja na temat tego czy galerie handlowe powinny powstawać w centrum czy na obrzeżach miast. Zwolennicy drugiego rozwiązania, jako główny argument podają fakt, że obiekty o tak dużej powierzchni często zaburzają charakter zabudowy miejskiej.  - Rozwiązaniem tego problemu jest umiejętne dostosowanie projektu do założeń urbanistycznych najbliższej okolicy - tłumaczy Agnieszka Szczepaniak i jako przykład podaje jeden z projektów opracowanych przez pracownię AP Szczepaniak - galerię handlowo-usługowo-biurową w Lubinie.

Dziś galerie handlowe pełnią wiele funkcji. Oprócz podstawowej - handlowej, są miejscem, w którym znajdziemy liczne kawiarnie, restauracje, kina czy siłownie. Jest to przestrzeń stworzona dla mieszkańców miast, którzy powinni bez ograniczeń móc z niej korzystać. Tym bardziej liczy się tu dobra lokalizacja, która umożliwia każdemu swobodne dostanie się na teren obiektu.

Ulokowanie galerii handlowej w centrum miasta nie musi być zabiegiem, który dewastuje najbliższą okolicę. Należy jednak pamiętać o jakości, zarówno architektury, jak i usług, które się w niej ulokuje. Takie właśnie obiekty powstające na przestrzeni lat są dzisiaj ikonami i warto je odwiedzać nie tylko po to, by zrobić zakupy. Mowa o domu handlowym KaDeWe w Berlinie, Harrods w Londynie, La Fayette w Paryżu czy też Galerii Vittorio Emanuele w Mediolanie. - Przygotowując projekt koncepcyjny galerii handlowej w Lulinie, zależało nam na tym, aby obiekt harmonijnie wpisywał się w najbliższe otoczenie. W tym przypadku było to zabytkowe centrum miasta - tłumaczy Agnieszka Szczepaniak. - Budynek wpisuje się w „Oś” prowadzącą od zabytkowej baszty w kierunku Ratusza, którego wieża jest dominantą, zwieńczoną ozdobnym hełmem i zegarem. W bezpośrednim sąsiedztwie planowanej galerii znajdują się fragmenty muru obronnego i zabytkowy kościół - dodaje Agnieszka Szczepaniak.

Projekt koncepcyjny galerii handlowej w Lubinie zakładał stworzenie budynku, którego elewacja – prawie w całości wykonana ze szkła - będzie łączyć w sobie elementy nowoczesności oraz tradycji. W tym celu posłużono się zabiegiem, jakim było stworzenie nadruku na powierzchni szkła, który przedstawia kamienice. W ten sposób architekci osiągnęli swój cel. Obiekt tworzy integralną część zabudowy miejskiej, a zarazem jest ciekawym przykładem współczesnej architektury, wykorzystującej innowacyjne rozwiązania w budownictwie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.