REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Internet na żywo, czyli wyjątkowy wystrój miasteczka

  • Autor: PAP
  • 04 maj 2016 09:07
fot. Fotolia

Skrzynka pocztowa z dużą kopertą - symbolem e-maila, tradycyjna budka telefoniczna nazwana tak, jak popularny komunikator internetowy, tablica ogłoszeń na skwerze nazwana Facebook - tak wygląda małe miasteczko Civitacampomarano we włoskim regionie Molise.

REKLAMA

Miejscowość, zamieszkana przez 400 osób, głównie starszych i nie korzystających z internetu, bogata w historyczne dziedzictwo i tradycje ludowe, została poddana wyjątkowej metamorfozie, której autorem jest pochodzący z Mediolanu artysta Biancoshock. Specjalizuje się on w sztuce ulicznej (street art).

Jemu i pięciu innym artystom, zajmującym się sztuką uliczną władze wyludniającego się miasteczka powierzyły zadanie zmiany jego krajobrazu i wystroju. Wszystko po to, by zapomniane miejsce, leżące na uboczu uczęszczanych tras, uczynić atrakcją turystyczną.

W tym celu zorganizowano tam festiwal street artu, o którego wynikach informują włoskie media zwracając uwagę na jedyną w swym rodzaju formę promocji Civitacampomarano.

Na ścianach starych domów pojawiły się nowoczesne murale a historyczne centrum zostało zamienione, jak zauważa się, w "internet w realu". To realizacja zabawnego projektu "Web 0.0", którego autorem jest Biancoshock.

Na budce telefonicznej namalował on napis Whatsapp, czyli nazwę komunikatora w smartfonach. Na domu jednej z mieszkanek, nazywanej "ciocią Cesirą", zawieszono logo Wikipedii sugerujące, że wie ona wszystko.

Koło ławeczki, na której siadają na rozmowę starsze kobiety, ustawiony został znak z ćwierkającym ptaszkiem, czyli symbol Twittera. Nad sklepem spożywczym zawieszono szyld: "eBay". Miejscową aptekę reklamuje znany program antywirusowy.

W salce telewizyjnej lokalnego baru stoją krzesła, które na oparciu mają logo YouTube.

Wszystkie te atrakcje - zauważa się - znalazły się w miejscu, gdzie smartfony działają z trudem, a internet jest praktycznie nieznany.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY