REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak budować wizerunek firmy wykorzystując design

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 mar 2016 12:41
Jak budować wizerunek firmy wykorzystując design
Sesja „Jak budować wizerunek firmy wykorzystując design” podczas 4 Design Days

Biuro jest wizytówką firmy, dlatego przy jego projektowaniu ważny jest harmonijny przekaz, uwzględniający zarówno potrzeby najemców, jak i zadania, które ma do wypełnienia firma - mówili prelegenci sesji „Jak budować wizerunek firmy wykorzystując design”, odbywającej się w ramach 4 Design Days.

REKLAMA

Biuro jest miejscem pierwszego kontaktu z klientem, a pierwsze wrażenie często buduje wizerunek i wpływa na kształt wzajemnych relacji. - To jak zorganizowane jest biuro, pokazuje kulturę organizacyjną przedsiębiorstwa. Czy ktoś jedzie na hulajnodze czy porusza się w sposób konwencjonalny, daje już pewien przekaz o samej firmie, bo „jak cię widzą, tak cię piszą” - mówiła Renata Nowakowska, Innovation Manager, Skanska Property Poland.

Jak podkreśliła, firma Skanska jest nastawiona na otwarte relacje. Sercem biura jest przestrzeń kuchenna, gdzie odbywają się pierwsze spotkania z klientem.

Podobną strategię przyjęła firma Pepe Designe. - Naszym hasłem na dzień dobry jest „kawa”. Propozycja wypicia filiżanki kawy pozwala nawiązać dobre relacje, nawet wtedy, gdy klient przychodzi z reklamacją - tłumaczył Tomasz Kasprzak, właściciel studia dekoracji i wykończenia wnętrz, Pepe Designe. – W naszym biurze zrobiliśmy otwartą przestrzeń, bez recepcji i trzeba przyznać, że ta nieformalna atmosfera bywa zaskoczeniem dla naszych gości - dodaje.

W nowoczesnym biurze, obojętnie czy posiada ono recepcję czy nie, istotny jest spójny wizerunek. Tak samo ważne jest to, co widoczne jest dla klienta, jak i dla pracownika. - Biuro to całość i ważne są w nim wszystkie elementy. Jeśli firma ma robić wrażenie, to oprócz recepcji i holu, cała przestrzeń powinna być zaprojektowana spójnie, także po to by wspierać pracowników - mówiła Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu, Mikomax.

Firma to marka

Biuro i jego design jako wizytówka firmy muszą być autentyczne, ponieważ autentyczność buduje markę firmy.

- Każda firma to marka, niosąca ze sobą opowieść, którą chce przekazać otoczeniu. Projekt wnętrza, jego organizacja, jak i wybór lokalizacji na biuro musi być spójny z marką. Jeśli firma nie działa zgodnie ze swoimi założeniami i kulturą, łatwo to zweryfikować, bo przekaz przestaje być autentyczny – mówił Krzysztof Zalewski, właściciel Zalewski Architecture Group, adiunkt na Wydziale Architektury Politechniki Śląskiej.

Prelegent zwrócił również uwagę, że nawet pojedyncze przedmioty, które znajdują się w przestrzeni biurowej niosą swój przekaz. – „Rzeczy mówią”, dlatego one również powinny współgrać z otoczeniem – podkreśla. 

Czytaj więcej: Biuro jest wizytówką firmy

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY