REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak Gdynia radzi sobie z rewitalizacją? Powołuje... specjalną grupę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 cze 2017 11:12
Gdynia, fot. pixabay.com

Wkrótce w Gdyni zostanie zawiązana specjalna grupa, której zadaniem będzie nadzór nad rewitalizacją sześciu obszarów miasta. Komitet Rewitalizacji będzie również doradzał prezydentowi Gdyni w najważniejszych sprawach związanych z realizacją tego procesu. Radni przyjęli regulamin powoływania i pracy zespołu.

REKLAMA

Powołanie zespołu, który będzie pełnił funkcję forum dialogu między osobami i instytucjami a samorządem, jest konieczne w świetle zapisów Gminnego Programu Rewitalizacji, przyjętego przez rajców pod koniec marca. W maju odbyły się konsultacje społeczne z mieszkańcami, a także warsztaty dla przedstawicieli rad dzielnic i organizacji pozarządowych. Wniesione uwagi i wspólnie wypracowane rozwiązania były podstawą do stworzenia regulaminu powoływania oraz zasad funkcjonowania Komitetu Rewitalizacji.

Rewitalizacja to jedno z najważniejszych zadań realizowanych przez miasto. Mieszkańcy, ich zdanie i potrzeby mają w tym procesie kluczowe znaczenie. Stąd niezbędny jest trwały i systematyczny kontakt reprezentantów mieszkańców, organizacji społecznych i przedstawicieli samorządu. Komitet Rewitalizacji ma pełnić właśnie tę funkcję – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Do zadań grupy należeć będzie m.in. wyrażanie opinii i stanowisk, a także rekomendowanie rozwiązań w sprawach dotyczących przygotowania, przeprowadzenia i oceny działań rewitalizacyjnych. Grupa będzie także opiniować projekty uchwał Rady Miasta Gdyni oraz zarządzeń Prezydenta Miasta Gdyni związanych z rewitalizacją.

Komitet powoływany będzie zarządzeniem prezydenta. W skład komitetu wejdzie 26 osób, w tym sześcioro mieszkańców obszarów rewitalizowanych (po jednym z każdego podobszaru) oraz troje przedstawicieli właścicieli lub podmiotów zarządzających nieruchomościami na terenach GPR.

Chętni do pełnienia tych funkcji będą mogli samodzielnie zgłosić swoją kandydaturę – w pierwszym przypadku warunkiem będzie zebranie 20 podpisów mieszkańców danego podobszaru. W drugim natomiast chętny powinien zebrać listę poparcia podpisaną przez co najmniej pięcioro innych interesariuszy. Ponadto Komitet Rewitalizacji tworzyć będzie czworo przedstawicieli organizacji pozarządowych, pięcioro przedstawicieli rad dzielnic, troje przedstawicieli Rady Miasta oraz do pięciorga przedstawicieli prezydenta Gdyni.

Kadencja grupy trwać będzie trzy lata. Ponieważ działacz Komitetu Rewitalizacji to funkcja społeczna, za realizowane zadania nie będzie wypłacane wynagrodzenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.