REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak megatrendy gospodarcze przełożą się na branżę budowlaną?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 sie 2018 14:13
Jak megatrendy gospodarcze przełożą się na branżę budowlaną?
fot. mat. prasowe Armstrong

Jeden z prognozowanych przez Deloitte megatrendów, które będą miały wpływ na gospodarkę świata i Polski w najbliższych latach to model tworzenia i użytkowania w obiegu zamkniętym. Jak ten trend będzie przekładał się na polski rynek budownictwa i nieruchomości? Pierwsze działania już widać, firmy wprowadzają materiały wytwarzane zgodnie z ideą Crade to Cradle - choć w Polsce to nadal nowość.

REKLAMA

Według analiz przedstawionych przez Deloitte wśród najważniejszych 6 megatrendów, które wpłyną na globalny i polski rynek są m.in. przemysł 4.0, gospodarka w obiegu zamkniętym, a także patrzenie na biznes i inwestowanie poprzez pryzmat ich wpływu na otoczenie. Megatrendy opisane przez ekspertów Deloitte to kierunki, które opierają się nie tylko na wskaźnikach ekonomicznych, ale uwzględniają też czynniki społeczne. Gospodarki, które najszybciej wykorzystają megatrendy będą najbardziej konkurencyjne - podkreślają eksperci.

Wskazówki dla polskiej budowlanki

Jednym z głównych megatrendów jest promowanie gospodarki w obiegu zamkniętym. Działania takie realizowane są już kilku lat w krajach o nowoczesnej gospodarce. Także Komisja Europejska wydała wiele regulacji zalecających krajom UE stosowanie filozofii zarządzania według obiegu zamkniętego.

W praktyce obieg zamknięty to nic innego jak nastawienie na maksymalne wykorzystanie. Idea nie jest nowa, jej symbolem jest hasło i ceryfikacja Cradle to Cradle, czyli „od kołyski z powrotem do kołyski”. Idea C2C jest najbardziej zaawansowaną filozofią myślenia nie tylko o wytwarzaniu produktów, ale odnosi się też do całej gospodarki. Jednym z jej pierwszych promotorów był niemiecki chemik Michael Braughart. W teamie z projektantem Williamem McDonough’em od lat działają na rzecz popularyzacji odpowiedzialnego myślenia o wytwarzaniu. Wraz z rosnącym zrozumieniem dla potrzeby poszanowania środowiska idea zyskuje na popularności nie tylko wśród zapalonych ekologów, ale też producentów.

W Polsce certyfikacja C2C jest nadal nowością. Jako jedna z pierwszych w naszym kraju zaczyna ją wdrażać branża budowlana i nieruchomościowa. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: certyfikacje C2C są gwarantem tego, że materiały budowlane są innowacyjne i przyjazne.

Innowacje są celem, do którego w biznesie dążą dziś w zasadzie wszyscy – od wielkich korporacji po małe start-upy zakładane przez młode osoby otwarte na nowe trendy. W krajach, gdzie innowacyjność ceniona jest od lat popularność Cradle to Cradle jest równie duża.

- Jesteśmy jednym z pionierów wdrażania produktów z certyfikacją C2C – przyznaje Sylwia Rudnicka, z polskiego oddziału firmy Armstrong produkującej akustyczne sufity podwieszane. Fakt zainteresowania innowacyjnymi materiałami akurat w branży budowalnej nie powinien dziwić, to jeden z segmentów, który najszybciej reaguje na nowości związane ze zrównoważonym środowiskiem.

– Dotyczy to szczególnie budynków biurowych, bo tu najczęściej rodzą się nowatorskie pomysły biznesowe branża jest więc otwarta na innowacyjne rozwiązania. Nie mniejsze znaczenie ma również fakt, iż właśnie w biurach mamy najwięcej pracowników młodego pokolenia Millenialsów, którzy ekologię i przyjazne otoczenie traktują już jako codzienność, a nie trend – potwierdza Sylwia Rudnicka.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.