REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak podkreślać kolory produktów w galeriach handlowych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lip 2014 10:57
Jak podkreślać kolory produktów w galeriach handlowych

Oświetlenie powierzchni handlowych odgrywa dziś znacznie większą rolę niż kiedyś, aktywnie kształtując doznania kupujących.

REKLAMA

Podczas gdy w przeszłości w centrum zainteresowania znajdował się zwykle produkt wyeksponowany za pomocą możliwie najsilniejszego źródła światła, obecnie oprócz oświetlenia statycznego coraz powszechniej stosuje się również oświetlenie dynamiczne z funkcją płynnej zmiany barwy światła, które pozwala na efektowną iluminację wnętrza sklepu. Nie oznacza to jednak, że czyste białe światło ma teraz tylko drugorzędne znaczenie. Nic bardziej mylnego: jest ono nadal nie do zastąpienia pod względem wierności oddawania i postrzegania barw zarówno eksponowanych towarów, jak i otoczenia. Mając to na uwadze, firma Philips opracowała technologię CrispWhite dla oświetlenia diodowego (LED), pozwalającą na perfekcyjne kreowanie atmosfery wnętrza sklepu za pomocą białego światła LED.

Ceramiczne lampy MASTERColour firmy Philips przed blisko 20 laty zrewolucjonizowały podejście do oświetlenia punktów sprzedaży detalicznej. Również dziś lampy halogenkowe Elite i Evolution to jedne z najlepszych źródeł światła przeznaczonych do oświetlenia sklepów. Jednak w związku z nasilającą się cyfryzacją technologii oświetleniowych rynek przechodzi obecnie prawdziwą rewolucję, w centrum której znajdują się systemy LED. Standard LED wnosi do technik oświetleniowych zupełnie nową jakość nie tylko pod względem barw światła i energooszczędności, ale także dowolności projektowania, zwłaszcza w kontekście cyfrowego sterowania i budowy sieci oświetleniowych. Wprowadzając do sprzedaży nowe źródła światła CrispWhite, Philips łączy lampy MASTERColour oraz innowacyjną technologię Fortimo LED.

Technologia CrispWhite

Oprócz sposobu postrzegania obiektów i otoczenia, na który w dużym stopniu wpływa wskaźnik oddawania barw zastosowanego źródła światła, niezwykle istotne znaczenie ma także podświadoma emocjonalna reakcja na kolor będąca efektem oddziaływania konkretnego spektrum światła. Wiedza o mechanizmach związanych z ekspozycją na światło stanowi fundament, na którym opiera się nowa technologia Philips CrispWhite LED. Dzięki precyzyjnemu odwzorowaniu barw jej zastosowanie pozwala zapewnić klientom wyjątkowe doznania estetyczne podobne jak w przypadku lamp CDM Elite i Evolution.

Moduły CrispWhite LED emitują światło o temperaturze 3 000 K i wskaźniku oddawania barw równym Ra 90. Parametry światła doskonale podkreślają niczym niezmąconą biel obiektów, jednocześnie perfekcyjnie wydobywając głębię pozostałych kolorów. Czysta biel powierzchni pozbawiona jest kremowego odcienia pojawiającego się we wnętrzach oświetlonych ciepłym światłem, a pozostałe kolory są intensywne i nasycone. Można wręcz odnieść mylne wrażenie, że w pomieszczeniu zastosowano dwa różne źródła światła: jedno o temperaturze światła 4000 K podkreślające śnieżną biel i jedno o temperaturze 3000 K akcentujące głębię pozostałych kolorów. W rzeczywistości wyraźny kontrast poprawiający postrzeganie barw zimnych i ciepłych to zasługa wyjątkowego spektrum światła wykorzystanego w modułach oświetleniowych CrispWhite.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.