
Myślę o projektowaniu sklepów, tak jak się myśli o scenografii w teatrze. Tego myślenia mi brakuje w dzisiejszych projektach – mówi Marek Arciszewski ,lider zespołu w MAAI, podczas sesji „Less is more – jasny, przestronny, ergonomiczny i elegancki, czyli jak dziś projektuje się sklepy”.
Arciszewski porównał sklep do pewnego rodzaju teatru. Widz w teatrze jest tak samo ważny jak klient w sklepie. W projektowaniu sklepów ważne jest to, aby budować interakcję z klientem. – Sklep powinien być podwaliną dla produktów – podkreśla architekt i dodaje, że główną rolę gra integracja produktu z klientem.
- Czasem brakuje mi w dzisiejszym podejściu do projektowania, że trudno klientowi odnaleźć się pośród zbyt dużej ilości produktów – nadmienił Arciszewski.
Zdaniem architekta obecnie wybieramy i często też kupujemy w sklepach internetowych. – W sklepach mamy dowiedzieć się czegoś więcej. Mamy szansę uzyskać ciekawą interakcję z klientem – zaznacza.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Właściciel, Architekt, Naukowiec Zalewski Architecture Group
Architekt Autorska Pracownia Jacek Krenz
Założyciel Jednacz Architekci
Generalny projektant Perbo-Projekt
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci
współzałożyciel i wspólnik JEMS Architekci