REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak SUD zmienia jedno z najstarszych centrów handlowych

  • Autor: propertydesign.pl
  • 08 mar 2016 12:33
Jak SUD zmienia jedno z najstarszych centrów handlowych
Nowa fasada Atrium Promenada
Jak SUD zmienia jedno z najstarszych centrów handlowych
Jak SUD zmienia jedno z najstarszych centrów handlowych
Jak SUD zmienia jedno z najstarszych centrów handlowych

Warszawskie centrum handlowe Atrium Promenada powiększyło się. Za projekt architektoniczny rozbudowy odpowiada polski oddział francuskiego konsorcjum SUD Architectes. To dopiero początek zmian, jakie zajdą w obiekcie w najbliższym czasie.

REKLAMA

- Promenada jest marką samą w sobie, jednym z pierwszych centrów handlowych w Warszawie. Rozbudowując obiekt, łączymy historię z tym, co współczesne, współpracując z najlepszymi architektami. Wybieramy elementy nowoczesne, a jednocześnie trwałe i funkcjonalne – wyjaśnia Jolanta Wawrzyszuk, COO, Atrium Poland.

Najnowsza część Atrium Promenada została zaprojektowana i wykonana jako kontynuacja istniejącego, głównego pasażu i liczy ok. 6 tys. mkw. powierzchni całkowitej, w tym blisko 3,5 tys. mkw. powierzchni najmu.

– Odświeżona, rozbudowana Promenada zyskała atrakcyjną architektoniczne, częściowo przeszkloną elewację. Utrzymanie jej w matowo-złotej barwie oraz unikatowe podświetlenie nadają jej elegancki, wielkomiejski charakter. W nowej części budynku zastosowaliśmy rozwiązania, które już funkcjonują w zachodnich centrach handlowych, m.in. w Londynie czy Paryżu - podkreśla Jolanta Wawrzyszuk.

Najbardziej spektakularnym elementem przebudowy jest nowa fasada centrum. - Jest stylowa, podświetlona – mówi Jocelyn Fillard, Design Director, SUD. - Chcieliśmy się odnieść do długiej tradycji centrum. Pragnęliśmy nawiązać do XIX-wiecznej stylistyki domów towarowych – opowiada.

Zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne witryny sklepu są dwupoziomowe, co pozwoliło podkreślić efekt tzw. „grand magasine”, na którym wzorowane jest centrum. - Dzięki zastosowaniu dużej liczby przeszkleń dachowych i jasnych kolorów materiałów wykończeniowych, wnętrze stało się jeszcze bardziej przestronne oraz doświetlone dużą ilością dziennego, naturalnego światła. Przy współpracy z architektami tworzymy obiekt, który ma być nie tylko funkcjonalny i dobrze służyć klientom oraz najemcom, ale jednocześnie będzie atrakcyjny wizualnie. Architektura Promenady tworzy przyjazne wnętrze i jest dobrze wkomponowana w miejską tkankę, estetyczna i pasująca do najbliższego otoczenia – dodaje Jolanta Wawrzyszuk.

W nowo otwartej części Atrium Promenada działalność rozpoczyna sześciu najemców. Największym z nich jest 3-piętrowy salon marki odzieżowej H&M. Będzie to jeden z największych sklepów tej sieci w Polsce. To, czym będzie wyróżniać się ten lokal to wysoka, przeszklona witryna, która widoczna będzie od strony ulicy Ostrobramskiej. 


W nowej części obiektu na klientów czekają też m.in.: interaktywne punkty informacyjne, specjalne, komfortowe strefy relaksu ze wzmocnionym sygnałem Wi-Fi, punkty ładowania urządzeń mobilnych oraz nowe, eleganckie toalety – przystosowane do potrzeb zarówno dorosłych, dzieci jak i osób niepełnosprawnych.

– To początek zmian, jakie chcemy wprowadzać. Jesienią tego roku zakończymy prace nad drugą częścią budynku od strony ulicy Ostrobramskiej, w której m.in. pojawi się dwupiętrowy salon Go Sport w nowej aranżacji oraz kolejne udogodnienia dla klientów. Mamy nadzieję, że nasze działania zostaną docenione 
i pozytywnie odebrane zarówno przez klientów, jak i najemców, a Atrium Promenada umocni się jako miejsce zakupów i spędzania wolnego czasu oraz wizytówka prawobrzeżnej Warszawy – dodaje Jolanta Wawrzyszuk.

Rozbudowa Atrium Promenada rozpoczęła się w 2015 roku. W ramach aktualnie prowadzonych prac istniejący budynek zostanie powiększony o około 7 650 mkw. powierzchni najmu – pierwsza część zostanie otwarta 9 marca, a druga – już jesienią br. Po ich zakończeniu centrum będzie oferować łącznie ok. 63 tys. mkw. powierzchni komercyjnej. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY