REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Jak walczyć z chaosem reklamowym szpecącym krajobraz miast? Filmem!

  • Autor: PAP
  • 01 gru 2016 12:21
fot. pixabay.com

Wsparcie władz samorządowych w ochronie lokalnego dziedzictwa kulturowego: opanowaniu chaosu reklamowego szpecącego krajobraz miast, małej architektury, zieleni - to jeden z celów, przyświecających pomysłodawcom filmu "Krajobraz mojego miasta". Za nami premiera.

REKLAMA

"Krajobraz mojego miasta" jest poświęcony zagadnieniu zarządzania przestrzenią publiczną: miejscami pamięci, zielenią, parkami kulturowymi. Będzie prezentowany władzom samorządowym - najpierw wojewodom, potem władzom mniejszych jednostek miejskich, także urzędnikom.

Na czwartkowym premierowym pokazie produkcji w Warszawie obecna była m.in. generalna konserwator zabytków, wiceminister kultury Magdalena Gawin.

"Krajobraz mojego miasta" to film - jak wyjaśniła Gawin - dedykowany władzom samorządowym. Jak zauważyła, ma on pokazać, jak ważne jest zagadnienie ładu krajobrazowego. "Jak ważne jest, aby nasze miasta i miasteczka były czyste od reklam, żeby panowały pewne reguły dotyczące materiału i kolor ogrodzeń, żeby proponować samorządowcom konkretną zieleń i że trzeba przywrócić pewien historyczny wygląd miast" - powiedziała.

Zwróciła uwagę, że zwykle te kwestie schodziły na dalszy plan, były uznawane za mniej ważne. "Przypomnę, że od 2015 roku mamy ustawę krajobrazową, która daje samorządom pełne narzędzia do tego, aby zadbały o nasze miasta. Zgodnie z zasadą decentralizacji państwa, to nie urząd centralny, czyli ministerstwo kultury, a władze miast mają dzisiaj narzędzia, za pomocą których mogą zdejmować reklamy i mogą dbać o estetyczny wygląd miast i miasteczek" - dodała.

"To nie jest tak, że ustawa, która przyjmie Sejm będzie natychmiast obowiązującym prawem. Ona będzie wtedy prawem, wtedy będzie używana, kiedy ludzie odczują tego potrzebę i sami pomyślą, że ona może działać na rzecz dobra wspólnego. Żeby zadziałała potrzebujemy dobrej kampanii edukacyjnej" - podkreśliła.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY