REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaczarować miejsce pracy?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 wrz 2016 16:02
Jak zaczarować miejsce pracy?
Sesja "Biura. Zaczaruj miejsce pracy", Property Forum 2016 fot. PTWP

Jak zaprojektować idealną przestrzeń do pracy? Słuchać uważnie najemców, być o krok od konkurencji, a przede wszystkim tworzyć… wyjątkowe miejsce. Bo dziś sam budynek to już za mało – zgodnie twierdzą prelegenci Property Forum podczas sesji „Biura. Zaczaruj miejsce pracy”.

REKLAMA

Wstępem do dyskusji była prezentacja przygotowana przez Kingę Nowakowską, dyrektor zarządzająca, Grupa Capital Park  dot. „Biura plus” - autorskiej koncepcji Grupy Capital Plus, której ideą jest stworzenie unikalnego miejsca pracy dostosowanego do potrzeb najemców.

- Stawiamy na wysoką jakość architektury i sprawdzone, renomowane pracownie – podkreślała Nowakowska i dodała, że za te same pieniądze można mieć i ładny obiekt, i brzydki. Więc wybór jest oczywisty.  - Warszawski biurowiec Royal Wilanów zaprojektowała pracownia JEMS Architekci, zaś kompleks Eurocentrum przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie wyszedł spod kreski PRC Architekci.  Budynki zdobyły już liczne nagrody architektoniczne. A perłą w koronie będzie projekt Art Norblin - opowiadała.

Sam budynek to już za mało

- Takie projekty, które dziś powstają w Warszawie jak wspomniany Art Norblin, nowa Hala Koszyki, czy Browary Warszawskie to będą wspaniałe inwestycje. Bo dziś tworzymy miejsca, a nie tylko sam budynek - mówił Karol Klin, dyrektor regionalny, Dział Projektów Biurowych i Hoteli, Echo Investment. Zdaniem Klina, właśnie tego typu obiekty z historią w tle tworzą coś wartościowego w tkance miejskiej. W jego opinii, takie inwestycje cieszą się dużym powodzeniem wśród najemców, bo oferują nie tylko sam budynek, a miejsce z duszą. – Inwestorzy patrzą na historię miejsca i łączą ją z przyszłością, tego oczekuje najemca. Dziś tylko tworząc coś wartościowego jesteśmy w stanie skusić przyszłego klienta – podkreślał Klin.

Jak dodała Nowakowska, ważne jest budowanie tożsamości miejsca. – Tworzymy budynki otwarte. Tak, aby miały jak najwięcej funkcji i żyły jak najdłużej, po godzinach pracy – mówiła. Dlatego Grupa Capital Park dąży do tego, aby przyjazna przestrzeń biurowa była uzupełniona o wachlarz usług na co dzień niezbędnych pracownikom, takich np. jak sklepy spożywcze, restauracje, kawiarnie, gabinety masażu oraz punkty usługowe. Dzięki temu, pracownik ma wszystko „pod ręką”.  Warszawski Eurocentrum oferuje np. usługę concierge’a, który pomoże pracownikom w załatwieniu zarówno spraw firmowych, jak i prywatnych. Ale Grupa Capital idzie o krok dalej…

Wyznaczać trendy

Bo jak wspominała Nowakowska należy wyprzedzać trendy panujące na rynku biurowym. Zielone strefy relaksu, pufy i leżaki oraz bardzo długa lista usług to nie wszystko. Dlatego Grupa Capital Park stworzyła ponad 6 tys. mkw. otwartej przestrzeni rekreacyjno-sportowej wokół Royal Wilanów z boiskiem, trampolinami, ścianką wspinaczkową czy skimboardem. Zajmuje się również promocją sztuki polskich artystów w przestrzeni wspólnej, edukacją ekologiczną swoich najemców a nawet… tworzeniem miejskich pasiek, które stanęły już na dwóch budynkach. Ciekawym przykładem jest też inicjatywa budżetu partycypacyjnego, w której najemcy sami mogą zgłaszać pożądane rozwiązania, a następnie głosować na ich wdrożenie. – Zależy nam na zaangażowaniu najemców do współtworzenia przestrzeni, w której spędzają tyle czasu – podkreślała i dodała, że firma ma jeszcze kilka ciekawych pomysłów, które w najbliższym czasie chce wdrożyć.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.