REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 lis 2017 10:44
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Placemaking - tworzenie miejsc poprzez krajobraz; projekt Parklake Plaza, Bucherest, Romania , fot. Broadway Malyan
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów
Jak zaprojektować dobrze obiekt handlowy? Oto 10 najgorętszych trendów

Pod koniec dekady nastolatkowie z generacji Z staną się największą grupą konsumentów na świecie, która zmieni reguły handlu – twierdzi Stuart Rough, prezes i architekt Broadway Malyan. Ekspert wskazuje dziesięć trendów, które należy wziąć pod uwagę projektując obiekt handlowy.

REKLAMA

Zdaniem eksperta, nawet w skali mikro widać obecnie innowacyjność zarówno pod względem technologii, jak i samej formuły. - W większej skali, centra handlowe są kreowane zupełnie od nowa, żeby sprostać stale zmieniającym się wymaganiom klientów – nadmienia Stuart Rough.

W opinii architekta tradycyjne centra handlowe są w punkcie zwrotnym, w którym ich repozycjonowanie na rynku staje się koniecznością, jeśli chcą się liczyć w tym najbardziej dynamicznym sektorze nieruchomościowym. Ekspert wymienia dziesięć trendów dot. projektów handlowych, to swoisty przepis na idealne centrum handlowe.

Super gastronomia

- Jedzenie jest nową modą, która jest spoiwem w doświadczaniu nowoczesnego handlu. Obecnie gastronomia stanowi około 20 proc. całkowitej powierzchni najmu centrów handlowych a ta liczba jest niemal dwukrotnie wyższa w niektórych nowych obiektach. Nie jest to zaskoczeniem, jeśli wziąć pod uwagę badanie JLL, które wskazuje na fakt, że klienci, którzy korzystają z gastronomii wydają 20 proc. więcej i pozostają 30 min. dłużej w obiekcie, w stosunku do klientów nie korzystających z gastronomii – wskazuje Rough.

Zdaniem architekta, centra handlowe muszą nie tylko poszerzać ofertę gastronomiczną, lecz także tworzyć unikalne i dobrze zaprojektowane miejsca z myślą o jedzeniu. - Począwszy od konceptów typu street food, poprzez wykwintną kuchnię, koncepty restauracyjne, w których klienci mogą przyrządzać swoje własne dania, aż po restauracje, które korzystają tylko z produktów wytworzonych lokalnie, na miejskich farmach należących do centrów handlowych – wskazuje.

Rekreacja jako magnes

Najwięcej czasu spędzamy w domy i pracy a na trzecim miejscu są… centra handlowe, które stały się głównym miejscem życia towarzyskiego oraz twórczych interakcji. - Bez względu na formułę, część rekreacyjna jest absolutnie kluczowa do osiągnięcia sukcesu danego centrum handlowego. Dzieje się tak dlatego, że granica pomiędzy zakupami a życiem towarzyskim coraz bardziej się zaciera – zauważa architekt.Zdaniem eksperta, klienci oczekują zarówno bogatej oferty sklepów, jak i przestrzeni, która da im możliwość oderwania się od codzienności, a ponad wszystko – rozrywki dla całej rodziny – od stref nauki dla dzieci po... kasyna.

- Przestrzenie publiczne stworzone pod różnego rodzaju przedsięwzięcia artystyczne, wystawy, festiwale, targi, wydarzenia sportowe zaczynają pełnić coraz bardziej istotną funkcję. Większe centra handlowe stają się miejscami do wypoczynku oferując różnego rodzaju parki tematyczne, muzea, teatry, lodowiska, skateparki czy też ścianki wspinaczkowe – wskazuje.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY