REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 lip 2014 09:38
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem
Hotel Poziom 511, fot. Grupa Plus Architekci
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem
Jak zaprojektować idealny hotel - biznes w parze z designem

Idealny hotel to budynek łączący doskonały design z funkcjonalnością. Taki, za którym idzie biznes. Od tego, aby te sfery ze sobą współgrały jest odpowiedni architekt. O tym jak to połączyć mówi Tomasz Wuczyński, architekt z Grupa Plus Architekci.

REKLAMA

- Ludzie często marzą o posiadaniu restauracji lub hotelu. Ale nie zawsze wiedzą, co chcą zbudować, a rynek nie jest łaskawy – po popełnieniu błędów przy planowaniu obiektu, z roku na rok trzeba do interesu dokładać, a to się już nikomu nie podoba. Dobry architekt powinien umieć zadać pytania, które spowodują, że inwestor określi profil obiektu. Oprócz przyjemności z bycia gospodarzem, zwyczajnie musi udać się biznes - mówi Tomasz Wuczyński, architekt, założyciel pracowni Grupa Plus Architekci.

Architekt podpowiada, że planowanie inwestycji należy zacząć od określenia celu biznesowego oraz zlecenia opracowania studium wykonalności. Tego typu analizami zajmują się firmy działające w branży consultingu hotelowego. Dzięki temu inwestor uniknie sytuacji, w której zbuduje swoje marzenie o posiadaniu hotelu na podstawie własnych wyobrażeń, nie popartych rzetelną analizą biznesową. - Dla nas jako architektów ważne jest, aby inwestor wspólnie z konsultantami dostarczyli informacji o tym, jaki ma to być rodzaj obiektu, jakie będzie posiadał funkcje, dla jakiej grupy docelowej zostanie przeznaczony - dodaje Wuczyński.

Estetyka jest narzędziem

Kwestia estetyczna pojawia się później i musi wynikać z funkcji, która jest bardzo ważna szczególnie w takim budynku. Estetyka jest narzędziem, a nie celem samym w sobie. Potrzeba estetyczna jest coraz istotniejsza dla klienta, więc projektując coś atrakcyjnego wizualnie, przyciągamy kolejnych klientów i zarabiamy dla hotelu pieniądze. Estetyka obiektu powinna również odpowiadać grupie docelowej i lokalizacji hotelu. Hotel położony nad morzem będzie się różnił stylem od hotelu w górach – gość powinien otrzymać usługę spójną, dopasowaną do otoczenia i co za tym idzie, swojego wyobrażenia o niej.

Zmieścić się w budżecie

Jak podkreśla architekt, w opinii inwestorów najtrudniejszym wyzwaniem dla architekta jest zmieszczenie się w zakładanym przez nich budżecie. Można wręcz powiedzieć, że projektanci są odbierani jako ludzie, którzy nie dbają o finanse inwestora, chcąc realizować swoje wizje i architektoniczne marzenia.

Tomasz Wuczyński wyjaśnia, że ważne jest, by zmieścić się w zakładanych kosztach, stworzyć w tych ramach jak najlepszą architekturę. Myśląc o konkretnych rozwiązaniach architektonicznych na pewno trudną sztuką jest zachowanie odpowiednich relacji pomiędzy poszczególnymi funkcjami hotelu. Jest to szczególnie skomplikowane, kiedy grupa docelowa nie jest jednorodna i dana funkcja obsługuje np. klienta indywidualnego, biznesowego i konferencyjnego. Każda z tych grup ma inne oczekiwania wobec obsługi oraz standardu. Na dodatek klient indywidualny zazwyczaj nie przepada za dużymi grupami firmowymi, np. na śniadaniu w hotelowej restauracji. Zadaniem architektów jest takie zaprojektowanie obiektu, aby wszelkie niedogodności z tym związane zminimalizować lub w ogóle wyeliminować - mówi architekt.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.