REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 sty 2015 12:32
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?
Zimowa zjeżdżalnia przy Gemini Park Bielsko-Biała
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?

W branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się dwa wyraźne trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak największej ilości usług. Drugi to otwieranie centrów na zewnątrz, przeznaczając część miejsca na teren zielony na otwartym powietrzu. Wyzwanie zaczyna się dopiero jesienią i zimą.

REKLAMA

- Po zakończonej rozbudowie w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała dodatkowa powierzchnia budynku została przeznaczona na poszerzenie oferty modowej, usługowej i rozrywkowej, dedykowanej całym rodzinom. Decyzja była wynikiem badań marketingowych i obserwacji, które wykazały, że nasze centrum najczęściej odwiedzają rodzice z dziećmi - mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała. - Powiększyliśmy ilość lokali handlowo-usługowych do 120, w bielskim Gemini pojawiły się również specjalne udogodnienia dedykowane klientom odwiedzającym nas ze swoimi pociechami.

Po rozbudowie przy obiekcie pozostał duży fragment terenu zielonego, położonego pomiędzy centrum handlowym a rzeką Białą. Władze centrum zdecydowały zagospodarować teren pod unikatową ofertę rekreacyjno-rozrywkową.

- Wiosną i latem ubiegłego roku zorganizowaliśmy tam ogólnodostępną plażę, bezpieczny i nowoczesny plac zabaw typu „małpi gaj”, jak również  boisko do siatkówki plażowej, na którym przez cały sezon odbywały się mecze i rozgrywki „Gemini Cup”. Na świeżym powietrzu prowadzone były również zajęcia taneczne oraz zumba – dla wszystkich grup wiekowych - opowiada Anna Dworak. 

Jednak, jak przyznaje Anna Dworak, prawdziwym wyzwaniem okazało się zagospodarowanie tego terenu w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda nie sprzyja organizowaniu eventów  na wolnym powietrzu.

- Zdecydowaliśmy się postawić na atrakcję niespotykaną przy żadnym innym centrum handlowym w regionie – pokryty igielitem tor tubingowy. To doskonała forma rozrywki dla wszystkich grup wiekowych, dodatkowo możliwa do skorzystania również przy nieco cieplejszej pogodzie. Jesteśmy również jedynym miejscem w okolicy, gdzie teren zielony jest sztucznie naśnieżany, więc nawet przy cieplejszej aurze można poczuć się tak jak w zimie - mówi Anna Dworak. - Plac zabaw, który funkcjonował w lecie, jest miejscem całorocznego użytku, więc nasi najmłodsi klienci zimą również mogą z niego korzystać. Prowadzimy również szereg atrakcyjnych zajęć na świeżym powietrzu dla wszystkich grup wiekowych, m.in. również zajęcia edukacyjne, promujące bezpieczne zachowania w zimie oraz naukę pierwszej pomocy przedmedycznej, karaoke czy warsztaty z instruktorem narciarstwa. Planujemy również szereg specjalnych atrakcji odbywających się w czasie ferii zimowych. 

Takie wykorzystanie przestrzeni daje również kolejny pretekst do zacieśnienia współpracy marketingowej z najemcami i wspólnego tworzenia efektywnych przedsięwzięć. 

Anna Dworak podkreśla, że planując działania marketingowe warto wyjść poza ramy i poszerzyć spectrum działania proponując coś więcej, niż tylko akcje mające na celu zwiększenie sprzedaży. Należy pamiętać, że obecnie centra handlowe są hybrydami, łączącymi w sobie zarówno funkcje handlowe, jak i społeczno-kulturalne, stały się także miejscem spotkań i podtrzymywania społecznych więzi. To o tyle ważny aspekt, że centra handlowe nie selekcjonują odwiedzających pod względem statusu majątkowego, pozycji społecznej czy wykształcenia – to miejsca, z których korzystają lub korzystać mogą wszyscy. Długofalowa praca nad zbudowaniem wizerunku może nie przełożyć się od razu wprost na obroty, ale w dłuższej perspektywnie przyniesie to, co w obecnej sytuacji ogromnej konkurencji na rynku handlowym jest kwestią kluczową – przywiązanie i zbudowanie emocji oraz wartości wokół naszej marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.