REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 sty 2015 12:32
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?
Zimowa zjeżdżalnia przy Gemini Park Bielsko-Biała
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?
Jak zimą kreatywnie wykorzystać teren wokół centrum handlowego?

W branży nieruchomości handlowych od pewnego czasu rysują się dwa wyraźne trendy. Jednym z nich jest łączenie w jednym obiekcie możliwie jak największej ilości usług. Drugi to otwieranie centrów na zewnątrz, przeznaczając część miejsca na teren zielony na otwartym powietrzu. Wyzwanie zaczyna się dopiero jesienią i zimą.

REKLAMA

- Po zakończonej rozbudowie w Centrum Handlowo-Rozrywkowym Gemini Park Bielsko-Biała dodatkowa powierzchnia budynku została przeznaczona na poszerzenie oferty modowej, usługowej i rozrywkowej, dedykowanej całym rodzinom. Decyzja była wynikiem badań marketingowych i obserwacji, które wykazały, że nasze centrum najczęściej odwiedzają rodzice z dziećmi - mówi Anna Dworak, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Bielsko-Biała. - Powiększyliśmy ilość lokali handlowo-usługowych do 120, w bielskim Gemini pojawiły się również specjalne udogodnienia dedykowane klientom odwiedzającym nas ze swoimi pociechami.

Po rozbudowie przy obiekcie pozostał duży fragment terenu zielonego, położonego pomiędzy centrum handlowym a rzeką Białą. Władze centrum zdecydowały zagospodarować teren pod unikatową ofertę rekreacyjno-rozrywkową.

- Wiosną i latem ubiegłego roku zorganizowaliśmy tam ogólnodostępną plażę, bezpieczny i nowoczesny plac zabaw typu „małpi gaj”, jak również  boisko do siatkówki plażowej, na którym przez cały sezon odbywały się mecze i rozgrywki „Gemini Cup”. Na świeżym powietrzu prowadzone były również zajęcia taneczne oraz zumba – dla wszystkich grup wiekowych - opowiada Anna Dworak. 

Jednak, jak przyznaje Anna Dworak, prawdziwym wyzwaniem okazało się zagospodarowanie tego terenu w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda nie sprzyja organizowaniu eventów  na wolnym powietrzu.

- Zdecydowaliśmy się postawić na atrakcję niespotykaną przy żadnym innym centrum handlowym w regionie – pokryty igielitem tor tubingowy. To doskonała forma rozrywki dla wszystkich grup wiekowych, dodatkowo możliwa do skorzystania również przy nieco cieplejszej pogodzie. Jesteśmy również jedynym miejscem w okolicy, gdzie teren zielony jest sztucznie naśnieżany, więc nawet przy cieplejszej aurze można poczuć się tak jak w zimie - mówi Anna Dworak. - Plac zabaw, który funkcjonował w lecie, jest miejscem całorocznego użytku, więc nasi najmłodsi klienci zimą również mogą z niego korzystać. Prowadzimy również szereg atrakcyjnych zajęć na świeżym powietrzu dla wszystkich grup wiekowych, m.in. również zajęcia edukacyjne, promujące bezpieczne zachowania w zimie oraz naukę pierwszej pomocy przedmedycznej, karaoke czy warsztaty z instruktorem narciarstwa. Planujemy również szereg specjalnych atrakcji odbywających się w czasie ferii zimowych. 

Takie wykorzystanie przestrzeni daje również kolejny pretekst do zacieśnienia współpracy marketingowej z najemcami i wspólnego tworzenia efektywnych przedsięwzięć. 

Anna Dworak podkreśla, że planując działania marketingowe warto wyjść poza ramy i poszerzyć spectrum działania proponując coś więcej, niż tylko akcje mające na celu zwiększenie sprzedaży. Należy pamiętać, że obecnie centra handlowe są hybrydami, łączącymi w sobie zarówno funkcje handlowe, jak i społeczno-kulturalne, stały się także miejscem spotkań i podtrzymywania społecznych więzi. To o tyle ważny aspekt, że centra handlowe nie selekcjonują odwiedzających pod względem statusu majątkowego, pozycji społecznej czy wykształcenia – to miejsca, z których korzystają lub korzystać mogą wszyscy. Długofalowa praca nad zbudowaniem wizerunku może nie przełożyć się od razu wprost na obroty, ale w dłuższej perspektywnie przyniesie to, co w obecnej sytuacji ogromnej konkurencji na rynku handlowym jest kwestią kluczową – przywiązanie i zbudowanie emocji oraz wartości wokół naszej marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY