REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jaka Praga? Mieszkańcy zdecydują

  • Autor: UM Warszawa
  • 16 sty 2018 13:23
Jaka Praga? Mieszkańcy zdecydują
ul. Ząbkowska

Szewc, kaletnik, a może sklep spożywczy i kawiarnia? Co powinno mieścić się w ponad 600 lokalach na Starej i Nowej Pradze, przy Dworcu Wschodnim oraz na Kamionku? Do końca stycznia można składać oferty na opracowanie koncepcji zarządzania lokalami usługowymi na wybranych ulicach.

REKLAMA

- W ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji rozpoczęliśmy kolejny projekt. Tym razem dotyczy długofalowego planu zarządzania miejskimi lokalami użytkowymi. Podmiot, który wygra przetarg, będzie musiał przeanalizować obecne usługi, przeprowadzić konsultacje wśród mieszkańców i na koniec opracować koncepcję zestawu branż i funkcji na określonych praskich ulicach – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Celem ogłoszonego przetargu jest wyłonienie podmiotu, który opracuje koncepcję gospodarowania lokalami użytkowymi należącymi do m.st. Warszawy na czterech wybranych obszarach –Starej i Nowej Pradze, w rejonie Dworca Wschodniego oraz na Kamionku.

Koncepcja będzie zawierać rekomendacje, dzięki którym poprawią się warunki przedsiębiorcom już teraz działającym na Pradze. Chodzi o mikro i małe przedsiębiorstwa, zwłaszcza te prowadzące działalność o dużej wartości społecznej lub kulturowej, a także o podmioty sektora pozarządowego i ekonomii społecznej.

Wyłoniony w przetargu wykonawca przeanalizuje obecny stan sektora handlu i usług, występujące zjawisko pustostanów na tych obszarach i przeprowadzi konsultacje społeczne, dzięki którym zostaną zebrane opinie mieszkańców na temat dostępnych teraz usług i tych, które warto byłoby wprowadzić na danej ulicy. 

Opracowanie będzie musiało zawierać rekomendacje dotyczące zestawu branż i funkcji najemców z uwzględnieniem ich różnorodności (tenant-mix), który będzie najlepszy z punktu widzenia mieszkańców. Jeśli będzie to możliwe, w koncepcji zostanie określony tzw. profil przewodni dla każdej z ulic.

Wykonawca opracuje również dokumentację techniczną dla lokali usługowych, których nikt nie wynajmował co najmniej od roku. Przeanalizuje także zasady wynajmu lokali oraz zidentyfikuje „bariery najmu” - czyli czynniki mogące ograniczać zainteresowanie przedsiębiorców wynajęciem danej przestrzeni. Efektem będzie poradnik dotyczący profilowania najemców, zawierający propozycje możliwych do wprowadzenia zmian w procedurach najmu.  

Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu „Rewitalizacja – wspólna sprawa” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014 – 2020. Miasto na opracowanie koncepcji i działania z tym związane przeznaczyło 749 tys. zł brutto.

Nowe szyldy na Pradze

Przypomnijmy, w ramach projektu „re:design 4” na Pradze-Północ przeszło przemianę 10 szyldów lokalnych rzemieślników. Szklarz, tapicer, fryzjer, zegarmistrz, optyk, kuśnierz - dziesięć nowych szyldów zdobi wejścia i witryny różnych punktów rzemieślniczych. Każdy szyld ma swój niepowtarzalny charakter, unikatowy krój liter, jest też mocno osadzony w tradycji warszawskiej typografii. Miasto zrealizowało ten pomysł razem ze Stowarzyszeniem Traffic Design z Gdyni również w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji. Inicjatywa ta objęła lokale działające przy ulicach: Ząbkowskiej 11, Wileńskiej 21 i 31, Stalowej 14 i 15, Szwedzkiej 7 oraz  11 Listopada 12. 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.