REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jakość biura ma znaczenie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 cze 2016 14:47
fot. Fotolia

Starsze biurowce muszą gonić nowoczesne standardy, aby konkurować z obecnie powstającymi supernowoczesnymi budynkami i zatrzymać najemców.

REKLAMA

Od kilku kwartałów pojawiają się obawy o nadpodaż powierzchni biurowej w największych miastach w kraju, a szczególnie w Warszawie. Rywalizacja między deweloperami zaostrza się z każdym miesiącem. Najemcy doskonale zdają sobie sprawę ze sprzyjających im warunków i skrzętnie wykorzystują tę sytuację. To doskonała okazja do renegocjacji umów czy zmiany biura na nowocześniejsze, tańsze, lepiej położone.

Z punktu widzenia deweloperów konkurencja na rynku jest zbyt duża, żeby walczyć o klientów jedynie ceną. Często są oni też ograniczeni umowami bankowymi, które na obniżki czynszów poniżej pewnego poziomu nie pozwalają. Inwestorzy, chcący sprawnie funkcjonować na tak konkurencyjnym rynku, muszą stawiać na jak najlepszą jakość budynków i wartości dodane. W przypadku nowo powstających budynków nie jest to problemem. Większość właścicieli stawia na ekologiczne rozwiązania i uzyskuje certyfikaty ekologiczne. A gdy to nie wystarcza wokół budynków tworzą tereny zielone, a także coraz częściej organizują strefy rozrywki i relaksu dla najemców. W skomplikowanej sytuacji znajdują się właściciele starszych budynków biurowych, najczęściej klasy B lub niższej, wybudowanych dziesięć lub więcej lat temu, w czasach kiedy rozwiązania ekologiczne i energooszczędne nie były jeszcze tak popularne i powszechne jak obecnie. Przede wszystkim muszą sobie odpowiedzieć na pytanie: co dalej? Czy warto inwestować w remont i jaki zasięg powinien mieć, aby przynieść oczekiwane skutki i zatrzymać najemców, a w idealnej sytuacji także przyciągnąć nowych.

- Zawsze warto odnawiać starszy budynek biurowy, aby uzyskać certyfikat ekologiczny na przykład BREEAM refurbishment and fit out. Przyznawany on jest dla powierzchni najmu. Potwierdza wykonanie remontu zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz z troską o zdrowie i komfort użytkowników – wyjaśnia Tomasz Augustyniak, prezes Go4Energy.

Właściciele biurowców mają do wyboru różne rozwiązania, które pomogą im sprostać wymaganiom certyfikacji, zmniejszyć zużycie energii, a przy tym zadbać o większy komfort przebywających w budynku pracowników.

Wśród najpopularniejszych rozwiązań energooszczędnych jest montaż armatury z ograniczonym wypływem wody, a także strefowanie oświetlenia polegające na odpowiednim jego podzieleniu w zależności od typu wykonywanej w danym miejscu pracy.

Z punktu widzenia podnoszenia komfortu pracowników istotne jest zastosowanie materiałów wykończeniowych – farb, wykładzin, czy sufitów podwieszanych – o niskiej emisji szkodliwych substancji, odpowiednie doświetlenie miejsc pracy, zapewnienie jak najlepszego dostępu światła dziennego, a także zapewnienie odpowiednich warunków akustycznych – wylicza Tomasz Augustyniak.

Dzięki rearanżacji powierzchni biurowej spełniającej wymogi certyfikacji BREEAM właściciel nie tylko może zatrzymać, ale także przyciągnąć nowych najemców, poprzez zapewnienie im lepszych warunków, ale także podnosi wartość nieruchomości, co z punktu widzenia inwestora jest kluczowym czynnikiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.