REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jeśli outdoor w miastach chce się rozwijać, to musi uwzględniać potrzeby wszystkich

  • Autor: portalsamorzadowy.pl
  • 16 maj 2019 09:12
fot. Fotolia

Rozwój nowoczesnej reklamy zewnętrznej w przestrzeni miejskiej powinien być zrównoważony oraz uwzględniać interesy i potrzeby zarówno reklamodawców, operatorów nośników, jak i włodarzy miast, a przede wszystkim mieszkańców - wskazywali eksperci podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

REKLAMA

- Nie wejdziemy w outdoor 4.0 jeżeli nie uporządkujemy obecnej reklamy zewnętrznej. O reklamie zewnętrznej powinniśmy myśleć też w kontekście jakości życia mieszkańców. Dzięki temu reklama będzie bardziej skuteczna - mówił prezes Warexpo Marcin Ochmański.

Podkreślił, że reklama zewnętrzna służy także samorządom do komunikacji z mieszkańcami. Outdoor jest najbardziej demokratycznym z mediów. Dociera do wszystkich i nie wyklucza cyfrowo - ocenił.

- W Warszawie są informacje na nośnikach w czasie rzeczywistym i ta informacja może być dostosowana do każdej minuty i sytuacji. Oferujemy informacje o stanie powietrza. To temat intensywnie dyskutowany i mieszkańcy chcą być o tym informowani - zauważa Ochmański.

Prezes Jet Line Michał Ciundziewicki podał przykład z Nowego Jorku, gdzie stare budki telefoniczne zostały przerobione na kioski z interaktywnymi usługami i ekranami przekazującymi użyteczne informacje oraz reklamę.

- Outdoor tradycyjny to głównie kampanie wizerunkowe, a dziś chodzi o aktywizację odbiorcy. To nie jest tak, że mniej lubimy reklamy, ale bardzo często jest tak, że one są źle zaprojektowane. Trzeba maksymalnie odchudzać te przekazy. Zmienia się technologia, więc kreacja powinna być do tego dostosowana - mówił Ciundziewicki.

Prezes AMS Marek Kuzaka dodał, że najistotniejsze jest połączenie technologii, ludzi i możliwości.

- Gospodarka 4.0 łączy się z marketingiem. Ma on ogromne znaczenie. Zaciera się bariera pomiędzy maszyną a człowiekiem i między producentem a konsumentem - wyjaśnił.

- Jeśli to ma być naturalne połączenie, to musimy przestrzeń publiczną połączyć z reklamą i z przestrzenią online. Takie połączenie da stosowny efekt. Gospodarka 4.0 to efektywne gospodarowanie zasobami oraz innowacyjność – dodał Kuzaka.

Artykuł powstał podczas debaty "Smart City-Lepsza Przestrzeń", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.