REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Katowice uporządkują reklamy w mieście

  • Autor: PAP
  • 27 lis 2015 15:07
fot. Fotolia

Prace nad standardami dotyczącymi umieszczania reklam m.in. w parkach i na budynkach rozpoczęli samorządowcy z Katowic. Miasto ma zostać podzielone m.in. na strefy, z czego najbardziej newralgiczną będzie modernizowane jego ścisłe centrum.

REKLAMA

Jak poinformowała asystent prezydenta Katowic Wioleta Niziołek-Żądło, miasto rozpoczyna prace nad przygotowaniem projektu uchwały ustalającej "zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń w mieście Katowice". Dodała, że uchwalanie takich "lokalnych kodeksów reklamowych umożliwia miastom ustawa krajobrazowa".

"Katowice już teraz obserwują to, jak do tematu podeszły inne miasta, ale proste porównania mogą prowadzić na manowce. Inną specyfikę mają Kraków czy Poznań, inną Katowice. Na pewno część dobrych praktyk warto będzie jednak wykorzystać" - powiedziała Niziołek-Żądło.

Projekt, jak dodała, powstaje w wydziale planowania przestrzennego, bo procedura będzie zbliżona do procedury uchwalania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego. "To oznacza, że gotowy projekt będzie udostępniony publicznie i będzie można do niego zgłaszać uwagi. Na etapie powstawania projektu będą ze sobą współpracowały różne wydziały urzędu miasta, ale też poproszone zostaną o opinię - środowiska zewnętrzne, w tym architekci, urbaniści, organizacje pozarządowe czy instytucje związane z reklamą" - wyjaśniła.

Niedawno, jak poinformowała, Miejski Zarząd Ulic i Mostów, zgodnie z decyzją prezydenta miasta, negatywnie zaopiniował wniosek o umieszczenie "dwóch wielkoformatowych nośników reklamowych na budynku Domu Handlowego Zenit przy ul. Rynek 12 w Katowicach". Zenit znajduje się w ścisłym centrum miasta, gdzie kończą się - trwające kilka lat - prace związane z porządkowaniem tego obszaru pod względem architektonicznym i urbanistycznym. Jak napisał na swoim oficjalnym fanpage'u prezydent Marcin Krupa "rynek jest dzisiaj wizytówką miasta i ma charakter prestiżowy, a tego typu reklamy dominują przestrzeń i zaburzają ład przestrzenny".

Według Niziołek-Żądło efekty rozpoczętych działań będzie można zaobserwować najwcześniej za dwa lata. "Biorąc pod uwagę, że cała procedura może potrwać około roku, a na dostosowanie się do nowych przepisów będzie rok, to pierwsze efekty uchwały będziemy mogli obserwować nie wcześniej niż za dwa lata" - oceniła.

Naczelnik wydziału planowania przestrzennego Teresa Homan-Chanek, która będzie koordynowała prace zespołu powołanego do stworzenia projektu uchwały powiedziała, że będzie on regulował trzy kwestie. Po pierwsze związane m.in. z wielkością i odległością od siebie reklam wolnostojących, po drugie sposobu umieszczania reklam na budynkach. Ostatnia kwestia dotyczyć będzie szyldów - m.in. na sklepach, przedsiębiorstwach. Osobne standardy mogą dotyczyć miejsc krajobrazowych, w tym parków.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.