REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter

  • Autor: propertydesign.pl
  • 08 kwi 2014 09:48
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
fot. Tomasz Bradecki i Barbara Uherek – Bradecka
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter
Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter

O tym jak się projektuje przestrzeń hotelu i o aktualnych trendach w designie tego typu obiektów opowiadają Barbara Uherek – Bradecka i Tomasz Bradecki, architekci ze studia BB architekci.

REKLAMA

Czy można powiedzieć, że na rynku projektowania hoteli - po okresie spowolnienia gospodarczego i spadku liczby inwestycji hotelowych - wróciła koniunktura?

Obserwujemy ciągły rozwój rynku i potrzebę powstawania niebanalnych i niekonwencjonalnych obiektów, które mają zaskakiwać potencjalnych klientów.

Zajmujemy się nie tylko projektowaniem hoteli, ale także budynków komercyjno-biurowych oraz obiektów dla klientów indywidualnych - i tu ostatnio niewątpliwie nastąpiło ogromne ożywienie. Widzimy także wzrost zamówień na projekty wnętrz.

Czy w kwestii projektowania i wyposażania wnętrz hotelowych inwestorzy wynieśli jakąś lekcję z kryzysu?

Wydaje nam się, że znamienita większość inwestorów zmierza obecnie w kierunku optymalizacji kosztów.

Z drugiej strony u współpracujących z nami klientów bardzo wzrosła świadomość jakości. Nie dotyczy ona tylko projektu, ale także stosowanych materiałów i przede wszystkim elementów projektowanych indywidualnie. A właśnie projektowane i wykonywane na indywidualne zamówienie meble, części budynków i wykończenia wnętrz są nieodzowne w naszych realizacjach. Każdemu budynkowi oraz jego wnętrzu staramy się nadać niepowtarzalny charakter, którego nie da się uzyskać stosując gotowe, prefabrykowane elementy.

Które przestrzenie hotelowe dają największe możliwości projektowe?

Trudno to jednoznacznie określić. Inne wymagania stawia się przestrzeniom wspólnym, inne pokojom hotelowym. Każde z pomieszczeń ma w sobie swój potencjał. Niewątpliwie jednak lobby, recepcje, restauracje i bary to miejsca, którym poświęca się najwięcej uwagi.

Wiele zależy także od inwestora. Większość z nich chętniej inwestuje w przestrzenie dostępne dla większej liczby osób. Wymagają one połączenia kilku funkcji np. reprezentacyjnej i recepcyjnej z lobby czy braserią lub też recepcyjnej i ekspozycyjnej - jak w przypadku hotelu Diament.

Projektowanie przestrzeni wspólnych stanowi więc największe wyzwanie, a tam gdzie pojawiają się wyzwania, pojawia się także najwięcej możliwości. Dobry design należy bowiem połączyć z funkcjonalnością, trwałością, łatwością utrzymania w czystości i oczywiście ekonomią.

Czy projektując wnętrze hotelu starają się Państwo oprócz spełnienia oczekiwań inwestora nadać charakterystyczny, autorski rys projektowanej przestrzeni?

Każdemu projektowi staramy się nadać autorski charakter, jednak w przypadku projektowanego hotelu oczekiwania inwestora są w zasadzie zbieżne z naszą wizją. W zasadzie w przypadku wnętrz hotelowych naszym znakiem rozpoznawczym jest oświetlenie LED w formie listew oraz elementy dekoracyjne zmieniające płaszczyznę, do której są montowane.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.