REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 paź 2016 12:25
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
fot. materiały prasowe
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca
Każdy patrzy na miasto inaczej. Street art w obiektywie filmowca

Do sieci trafił nowy spot pt. „Hand-Paint” ukazujący dzieła i pracę artystów plastyków wplatających w miejską tkankę muralami.

REKLAMA

Murale mają w Polsce długą tradycję. W czasach PRL, w dużych miastach ściany budynków były często nośnikiem haseł propagandowych i reklam zakładów przemysłowych. W latach dziewięćdziesiątych zaczęły pojawiać się pierwsze niezależne realizacje artystyczne. W odróżnieniu od graffiti, szybko stały się pożądanym elementem ubarwiającym obraz naszych, zwykle szarych, miast.

Dzisiaj murale to nie tylko nowy nośnik reklamowy. Humorystyczne, awangardowe i często kontrowersyjne malowidła wzbogacają miejską rzeczywistość. Często nie myślimy o tych, którzy je tworzą.  Za współczesnymi muralami stoją utalentowani, wykształceni, młodzi artyści, których talent i kunszt ręcznej pracy połączone z nowatorską wizją czynią z nich wybitnych artystów XXI wieku.

O nich jest krótki film „Hand-Paint” Anny Bajorek, uznanej autorki artystycznych i reklamowych form filmowych. „W krótkiej impresji o street artystach starałam się oddać ich profesjonalizm w podejściu do każdego wyzwania oraz wyjątkową, malarską wrażliwość twórców. Choć pracują w kasku i na rusztowaniu, nie są rzemieślnikami. To wspaniali artyści. Musimy o tym pamiętać” – komentuje reżyserka. Na filmie widzimy przy pracy Bartłomieja Leśniewskiego, Adama Biszewskiego oraz Denysa Molerio Pena. Na co dzień współtworzą grupę Good Looking Studio, która ma na koncie wielkoformatowe malowidła w kilkudziesięciu miastach Polski.

Annę Bajorek do wyreżyserowania spotu zaprosił dom producencki Papaya Films, który wspiera ważne wydarzenia kulturalne i społeczne. „Hand-Paint” jest częścią cyklu krótkich filmów Papaya Films Original Series.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY