REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kosmos Art & Business Center z wiechą. Będzie kino i biurowiec

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 lis 2014 09:39
Kosmos Art & Business Center, fot. Skanska

Celem inwestycji Kosmos Art & Business Center w Szczecinie jest rewitalizacja historycznego kina Komos i wykonanie sąsiadującego z nim nowoczesnego obiektu biurowo-usługowego. Obecnie na placu budowy centrum zakończono już część prac budowlanych. Wkrótce Skanska rozpocznie prace rewitalizacyjne obiektu. Inwestorem Kosmos Art & Business Center jest szczecińska firma Mark Invest.

REKLAMA

31. października br. w Szczecinie na budowie Kosmos Art & Business Center zapoczątkowano pierwszą debatę publiczną na temat wykorzystania przestrzeni dawnego kina Kosmos do kreowania zmian w otoczeniu. Wiecha, która znalazła się na dachu przyszłego centrum stała się jednocześnie symbolem połączenia jego funkcji profit i non profit.

W spotkaniu udział wzięli m.in. Olgierd Geblewicz – Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Piotr Mync - zastępca Prezydenta Miasta Szczecin, Jacek Chrzanowski – prezes WFOŚiGW, Jolanta Wójtowicz – prezes MarkInvest, Marcin Bejnarowicz – prezes Fundacji, przedstawiciel generalnego wykonawcy inwestycji, Maciej Długaszewski z firmy Skanska oraz Marek Samborski – prezes Garo Polska.

Budowa

Celem przedsięwzięcia Kosmos Art & Business Center jest rewitalizacja historycznego kina Komos oraz wykonanie sąsiadującego z nim nowoczesnego obiektu biurowo-usługowego. Obecnie na placu budowy centrum zakończono już część prac budowlanych. – Od momentu rozpoczęcia inwestycji wykonaliśmy stan surowy zamknięty budynku biurowego oraz uzbrojenie terenu w niezbędne media – mówi Hubert Trojga, Kierownik Budowy, Skanska. Przed wykonawcą projektu stoi jeszcze zadanie polegające na pracach wykończeniowych, zagospodarowaniu przestrzeni wokół obiektu oraz przede wszystkim na przebudowie i rozbudowie kina Kosmos.

Dzisiejsza uroczystość była ostatnim możliwym momentem na spotkanie w budynku historycznego kina Kosmos w tej formie. Wkrótce Skanska rozpocznie prace rewitalizacyjne obiektu. - Dzięki zmianom zaakceptowanym przez Miejską Konserwator Zabytków udało nam się wsłuchując się w głosy dyskusji o kinie Kosmos rozszerzyć jego funkcje, z czego jesteśmy niezmiernie dumni – mówi Marcin Bejnarowicz, Prezes Fundacji Kosmos.

Sektor kreatywny

Powstający obiekt Kosmos Art & Business Center będzie łączył w sobie dwie funkcje. - Postanowiliśmy zwiększyć przeznaczenie historycznego kina Kosmos utrzymując jego funkcję kinową i rozszerzając o funkcję konferencyjno - kongresową oraz kreatywnych przemysłów z pogranicza sztuki, kultury, multimediów, designu – dodaje Marcin Bejnarowicz. W nowoczesnym obiekcie znajdzie się m.in. całkowicie odrestaurowana sala kinowo - teatralna na 550 miejsca oraz pomieszczenia konferencyjne i wystawiennicze. Zarządzanie obiektem przejmie Fundacja Kosmos. Jej zadaniem stanie się generowanie dyskusji społecznej, która pozwoli na implementowanie rozwiązań i pomysłów wygenerowanych w trakcie tej inwestycji na działania choćby w najbliższym sąsiedztwie.

Historyczne krzesła

W trakcie spotkania ogłoszono także licytację krzeseł z budynku dawnego kina Kosmos. Każde krzesło zostanie poddane starannej renowacji z zachowaniem oryginalnego miejsca i tabliczki jakie posiadało na sali kina. Środki z licytacji zostaną przeznaczone na cele charytatywne. O ich przeznaczeniu zadecydują mieszkańcy Szczecina biorący udział w głosowaniu internetowym na stronie inwestora, Fundacji Kosmos ze wsparciem informacyjnym Urzędu Marszałkowskiego. - Regulamin i zasady licytacji zostaną oficjalnie opublikowane w dniu 21.11.14 r., a więc w dniu w którym rozpoczniemy warsztaty Media Designe organizowane przez dr Monikę Tomczyk – dodaje Marcin Bejnarowicz.
Całkowita wartość obu projektów wyniesie ponad 25 mln zł, z czego ok. 2,5 mln zł pochodzi ze środków WFOŚiGW, a 16,3 mln z funduszu Jessica. Obiekt zostanie oddany do użytku pod koniec czerwca przyszłego roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.