REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kwiaciarnie jak butiki

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 04 mar 2014 11:55
Kwiaciarnie jak butiki
Sieć kwiaciarni Aga Flowers zaprojektowana przez Forbis Group
Kwiaciarnie jak butiki

Dotychczas funkcje dekoracyjne w kwiaciarniach stanowiły głównie piękne kwiaty, bukiety i finezyjne kompozycje kwiatowe. Jednak od pewnego czasu tradycyjne kwiaciarnie zmieniają się w minibutiki, gdzie można kupić również ciekawe akcesoria czy oryginalne dekoracje do domu. Zmiana profilu wymaga także innej aranżacji, czego przykładem jest sieć kwiaciarni Aga Flowers, rozwijająca się m.in. w centrach handlowych, zaprojektowana przez Forbis Group.

REKLAMA

Aga Flowers to sieć warszawskich kwiaciarni, która obok bukietów na wszystkie okazje, oferuje także akcesoria do domu. Charakter miejsca wymagał odpowiedniej oprawy, klasycznego stonowanego tła, które odpowiednio wyeksponuje i podkreśli to, co najważniejsze – feerię barw i kwiatowe aranżacje.

- Wystrój sklepu przewiduje zabudowę wnękową mebli przyściennych – podkreśla Dominika Ladowska, architektka Forbis Group. - Wnętrze kwiaciarni utrzymane jest w klasycznym, eleganckim stylu z detalami nawiązującymi do baroku i rococo. Takie zabiegi mają na celu nadanie wnętrzu określonego charakteru. Ważne, aby kwiaciarnia wyróżniała się wśród innych i zapadała w pamięć klientom – dodaje Ladowska.

Elementem zwracającym uwagę jest ściana pokryta grafitowym "Polyglassem" z umieszczonym na środku logo aga flowers. Kontuar umieszczony na wprost wejścia jest meblem wielofunkcyjnym. Stanowi ladę do obsługi klientów, a częściowo jest także blatem roboczym. Wykończony na biało wyraźnie odcina się od ściany za nim.

Przechowywanie i porządek w kwiaciarni zapewniają szafy wnękowe w systemie zabudowy gipsowo-kartonowej z podświetlonymi ściankami bocznymi i lustrem. Całość została ujęta, jak obraz, w masywnych zdobionych ramach w odcieniach bieli, srebra i złota. Część szaf wnękowych pozostaje pusta i służy jako tło dla ekspozycji kwiatów ciętych – tu ponownie zastosowano zabieg ujmowania ekspozycji w ramę, co ją doskonale uwydatnia. Fragment zabudowy wnękowej z półkami przeznaczono na ekspozycję ceramiki oraz akcesoriów. We wnętrzu zadbano także o efekt przestrzeni i spotęgowanie przestronności, a to dzięki lustrom we wnękach powielającym odbity obraz.

- Tylna ściana wydzielająca zaprojektowana została jako niepełna zabudowa, częściowo odsłaniająca zaplecze. Ten zabieg, podobnie jak inne, ma na celu optyczne powiększenie wnętrza – podsumowuje Dominika Ladowska.

Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo-usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY