REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

LED to najlepsze rozwiązanie dla galerii handlowych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 sie 2014 09:30
LED to najlepsze rozwiązanie dla galerii handlowych
Oświetlenie LED Lumiverso
LED to najlepsze rozwiązanie dla galerii handlowych
LED to najlepsze rozwiązanie dla galerii handlowych

LED to jedna z najbardziej energooszczędnych technologii oświetleniowych dostępnych na rynku. Porównując ją z popularnymi metalohalogenami, zużywa średnio 40 proc. mniej prądu. Galerie handlowe i ich najemcy coraz częściej decydują się na jej zakup.

REKLAMA

Czym jest czas zwrotu? W przypadku oświetlenia to okres, w którym oszczędności na energii elektrycznej finansują koszty zakupu lamp. Przykładowo w nowej galerii handlowej, gdzie oświetlenie instaluje się po raz pierwszy, czas zwrotu wynosi ok. 12 miesięcy. Po tym okresie, zaoszczędzone pieniądze przestają pokrywać różnicę w wydatkach na zakup oświetlenia LED - trafiają prosto do kieszeni zarządcy.

- Wtedy możemy mówić o realnej opłacalności naszych opraw. Pojęcie czasu zwrotu  jest kluczowe dla zrozumienia, co w rzeczywistości sprawia, że instalacja systemu LED to inwestycja przynosząca długofalowy zysk – mówi Dominik Wagner z firmy Lumiverso.

Dlatego jednym z najważniejszych parametrów lampy LED jest jej realny czas życia. Jeżeli przestaje świecić np. 1,5 roku po zakupie to nie można mówić o oszczędnościach – wydatek na kolejne lampy może być wyższy niż pieniądze, które zyskaliśmy przez 6 miesięcy płacenia niższych rachunków za energię.

- Wiele galerii handlowych decyduje się na zakup tanich i niskojakościowych systemów LED, które szybko ulegają awariom. To droga donikąd, ponieważ generuje potrzebę ciągłej wymiany oświetlenia i cały szereg kosztów, które temu towarzyszą – tłumaczy Dominik Wagner.

Gdzie szukać pieniędzy zmarnowanych przez kiepskie lampy? Po pierwsze w portfelu specjalistów, którzy muszą wymienić zepsute oświetlenie. Są one tym większe, im bardziej skomplikowany jest proces, a do tego często dochodzą koszty powodowane nietypowymi godzinami pracy – po zamknięciu galerii lub sklepu.

Warto zwrócić uwagę na jakość samej oprawy LED. Ważne jest to, jak długo pozostanie sprawna i jaki procent energii zamieni w światło, a ile odda w postaci ciepła.

- Im więcej temperatury z lamp, tym większe obciążenie dla klimatyzacji w galerii, a co za tym idzie - wzrost poboru prądu i naszych wydatków na energię – Dominik Wagner.

Koszty związane z emisją ciepła łatwo pokazać na przykładzie lamp LED i halogenowych. W przypadku 50 opraw drugiego typu o mocy 75 W, aż 3000 W emitowane jest pod postacią ciepła. To ogromna strata energii, za którą trzeba jeszcze dodatkowo zapłacić. Odprowadzenie takiej ilości ciepła wymaga zużycia 1000 W mocy chłodniczej. Stosując wysokojakościowe oprawy LED, można w tym przypadku zaoszczędzić nawet 80 proc. energii.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.