REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Lidl w nowym koncepcie. To nie tylko nowatorskie ekotechnologie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 paź 2016 08:03
fot. pixabay.com

600. sklep Lidla w Polsce został otwarty w Poznaniu. Obiekt, stworzony został według nowego konceptu, wyposażony w specjalne udogodnienia dla klientów i pracowników oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne, które nie są jeszcze standardem na polskim rynku retail.

REKLAMA

600. sklep został otwarty w Poznaniu przy ul. Wilkońskich. Jego wyróżnikiem są przede wszystkim zaawansowane rozwiązania przyjazne środowisku. Można do nich przede wszystkim zaliczyć  gruntowe pompy ciepła wykorzystujące energię geotermalną do ogrzewania jak również chłodzenia obiektu (chłodzenie pasywne). W celu równomiernego i komfortowego ogrzania oraz schłodzenia sklepu zastosowano instalację umieszczoną pod posadzką.  To nowatorskie rozwiązanie uzupełnione jest o zintegrowany system odzysku ciepła z lad chłodniczych oraz system wentylacji z rekuperacją. Innym przykładem rozwiązań ekologicznych jest instalacja fotowoltaiczna, czyli panele wykorzystujące energię słoneczną i przetwarzające ją w prąd służący do funkcjonowania sklepu. Zastosowanie tych rozwiązań pozwala na znaczną redukcję emisji CO2 .

W całym budynku zamontowane zostało oświetlenie wyłącznie typu LED, optymalizujące wykorzystanie energii o 50 proc. w porównaniu z oświetleniem tradycyjnym. Zoptymalizowano także wykorzystanie światła dziennego do oświetlenia wnętrza obiektu – w tym celu służy rozbudowana, szklana fasada budynku. Ponadto zebrane z obiektu wody deszczowe są odzyskiwane i wykorzystane dla celów gospodarczych i bytowych (podlewanie terenów zielonych oraz spłukiwanie wszystkich toalet).

Wszystkie powyższe rozwiązania umożliwiły aby ten obiekt otrzymał prestiżowy certyfikat BREEAM NEW CONSTRUCTION 2016, definiujący standard najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania budynków. Sklep Lidl przy ul. Wilkońskich w Poznaniu otrzymał ten konkretny certyfikat jako pierwszy obiekt na terenie Polski.

Lidl zadbał o klientów. W nowym sklepie znalazły się m.in.: zupełnie nowe kasy, toalety dla klientów, osób niepełnosprawnych oraz strefa pielęgnacji niemowląt (popularny „przewijak”) jak również szerokie alejki – które  pozwalają optymalizować czas robienia zakupów. Powierzchnia sprzedaży nowego sklepu wynosi ponad 1400 m2. Dla zmotoryzowanych Lidl przygotował 120 miejsc parkingowych oraz dwie stacje do ładowania samochodów elektrycznych, natomiast dla rowerzystów specjalne stojaki na rowery, gdzie można je bezpiecznie przypiąć. Dodatkowo obiekt został zintegrowany z miejską infrastrukturą rowerową (stacja roweru miejskiego „Lidl ul. Wilkońskich”).

Lidl pamiętał także o swoich pracownikach – w nowym sklepie powstała rozbudowana, wygodna strefa socjalna z dostępem do Intranetu dla wszystkich pracowników, specjalna sala do prowadzenia szkoleń oraz w pełni wyposażona kuchnia.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY