REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź dostała ponad 1,7 miliarda zł z UE na... wyjątkowy tunel

  • Autor: UM Łódź
  • 29 sie 2018 10:24
fot. pixabay.com

Ponad 1,7 miliarda złotych od Unii Europejskiej na tunel, który połączy dworce Fabryczny i Kaliski. Komisja Europejska poinformowała o przyznaniu środków z Funduszu Spójności.

REKLAMA

Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości 411 mln euro (ponad 1,7 miliarda złotych) na dokończenie budowy tzw. łódzkiego metra, czyli tunelu średnicowego. Jest to jeden z ostatnich, ale za to kluczowy element układanki pod nazwą Nowe Centrum Łodzi.NCŁ to projekt, który od samego początku powstawał w Łodzi, z inicjatywy miasta rozpoczęto prace nad planami przebudowy terenów w ścisłym centrum miasta. Projekt poza inwestycjami miejskimi takimi jak budowa EC1, przebudowa przestrzeni publicznych, etc. zawierał także najistotniejszy projekt, który determinował wszystkie inne, czyli realizację przeprowadzenia linii średnicowej pod miastem. Wizje, które snuto od kilkudziesięciu lat, stały się faktem, kiedy to w sierpniu 2011 r. w obecności przedstawicieli PKP PLK, PKP S.A. oraz Miasta, czyli prezydent Hanny Zdanowskiej została podpisana umowa na budowę I etapu, czyli zagłębienie dworca na poziom -16 metrów wraz z budową tunelu od stacji Łódź Niciarniana do stacji Łódź Fabryczna.

Przy udziale funduszy europejskich udało się wybudować nową stację, przebudować układ drogowy i przestrzenie publiczne w samym centrum NCŁ. W wyniku inwestycji, Nowe Centrum Łodzi stało się atrakcyjnym miejscem dla inwestorów, jednakże do pokonania została jeszcze jedna bariera, która ograniczała zainteresowanie inwestorów, czyli przebicie tunelu pod centrum miasta.

Dzięki mieszkańcom, zaangażowaniu prezydent Hanny Zdanowskiej i Marszałka Województwa Łódzkiego, udało się uzgodnić z PKP PLK, iż sam tunel bez stacji pośrednich nie będzie pełnił takich funkcji jak powinien. W 2016 roku udało się w porozumieniu z PKP PLK i wykonawcą Studium Wykonalności wprowadzić do opracowania dodatkowe stacje pośrednie, tj. Łódź Śródmieście (na skrzyżowaniu Zachodnia/Zielona/Kościuszki) oraz Łódź Polesie w rejonie ulicy Ogrodowej (na terenie przyszłych Ogrodów Karskiego). Dopiero w takim modelu budowa tunelu średnicowego i stacji pośrednich ma sens, gdyż będzie pełniła funkcję łódzkiego metra.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.