REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź pozbywa się reklam. Zobacz szczegóły kodeksu reklamowego

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 sie 2016 11:19
Łódź pozbywa się reklam. Zobacz szczegóły kodeksu reklamowego
Mapa Kodeksu Krajobrazowego w Łodzi, źródło: UMŁ

Banery reklamowe, mobilne reklamy na lawetach i ekrany emitujące zmienne światło mogą wkrótce zniknąć z ulic Łodzi. Mieszkańcy mają jeszcze dwa tygodnie na zapoznanie się z nowym kodeksem reklamowym miasta.

REKLAMA

Autorzy projektu podzielili miasto na trzy strefy: obszar Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej (obszar ścisłej ochrony krajobrazowej historycznego układu urbanistycznego ulicy Piotrkowskiej obejmującego ulicę Piotrkowską wraz z zabudową przylegających do niej kwartałów, plac Wolności oraz ulicę Moniuszki wpisane do rejestru zabytków i uznane za Pomnik Historii "Łódź - wielokulturowy krajobraz miasta przemysłowego"), tzw. obszar „I” (obszar ochrony historycznego krajobrazu miasta industrialnego przełomu XIX i XX w. stanowiący o tożsamości miasta i jego unikalnej wartości kulturowej, obejmujący w szczególności obszary zabytkowe wpisane do rejestru zabytków i uznane za Pomnik Historii, a także kwartały historycznej tkanki urbanistycznej podlegające procesom rewitalizacji obszarowej, czyli Rdzeń Strefy Wielkomiejskiej oraz obszar Nowego Centrum Łodzi) oraz tzw. obszar „II”, czyli obszar obejmujący pozostałą część miasta.

Przyjęte dla obszaru "II" zasady mają na celu kompleksowe uporządkowanie tablic reklamowych, urządzeń reklamowych i szyldów oraz obiektów małej architektury i ogrodzeń, z uwzględnieniem ochrony niezurbanizowanych terenów zielonych.

Likwidacja wielkoformatowych reklam w centrum miasta i na terenach zielonych będzie trwała przez około rok. Na pozostałych obszarach miejskich, czas dostosowawczy przedłużono w wyniku konsultacji społecznych do 5 lat.

Dokument można oglądać w siedzibie Architekta Miasta i na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi. Kodeks reklamowy ma zostać przyjęty jesienią.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY