REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź pozbywa się reklam. Zobacz szczegóły kodeksu reklamowego

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 sie 2016 11:19
Łódź pozbywa się reklam. Zobacz szczegóły kodeksu reklamowego
Mapa Kodeksu Krajobrazowego w Łodzi, źródło: UMŁ

Banery reklamowe, mobilne reklamy na lawetach i ekrany emitujące zmienne światło mogą wkrótce zniknąć z ulic Łodzi. Mieszkańcy mają jeszcze dwa tygodnie na zapoznanie się z nowym kodeksem reklamowym miasta.

REKLAMA

Autorzy projektu podzielili miasto na trzy strefy: obszar Parku Kulturowego ulicy Piotrkowskiej (obszar ścisłej ochrony krajobrazowej historycznego układu urbanistycznego ulicy Piotrkowskiej obejmującego ulicę Piotrkowską wraz z zabudową przylegających do niej kwartałów, plac Wolności oraz ulicę Moniuszki wpisane do rejestru zabytków i uznane za Pomnik Historii "Łódź - wielokulturowy krajobraz miasta przemysłowego"), tzw. obszar „I” (obszar ochrony historycznego krajobrazu miasta industrialnego przełomu XIX i XX w. stanowiący o tożsamości miasta i jego unikalnej wartości kulturowej, obejmujący w szczególności obszary zabytkowe wpisane do rejestru zabytków i uznane za Pomnik Historii, a także kwartały historycznej tkanki urbanistycznej podlegające procesom rewitalizacji obszarowej, czyli Rdzeń Strefy Wielkomiejskiej oraz obszar Nowego Centrum Łodzi) oraz tzw. obszar „II”, czyli obszar obejmujący pozostałą część miasta.

Przyjęte dla obszaru "II" zasady mają na celu kompleksowe uporządkowanie tablic reklamowych, urządzeń reklamowych i szyldów oraz obiektów małej architektury i ogrodzeń, z uwzględnieniem ochrony niezurbanizowanych terenów zielonych.

Likwidacja wielkoformatowych reklam w centrum miasta i na terenach zielonych będzie trwała przez około rok. Na pozostałych obszarach miejskich, czas dostosowawczy przedłużono w wyniku konsultacji społecznych do 5 lat.

Dokument można oglądać w siedzibie Architekta Miasta i na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi. Kodeks reklamowy ma zostać przyjęty jesienią.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.