REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź szuka kompromisu i porządkuje reklamy w mieście

  • Autor: UM Łódź
  • 26 lis 2015 15:32
fot. Fotolia

Łódź rozpoczęła konsultacje z mieszkańcami w sprawie umieszczenia reklam w przestrzeni publicznej i tworzonego kodeksu.

REKLAMA

- Przyjęcie przez Sejm RP ustawy o ochronie krajobrazu dało szansę również Łodzi. Wreszcie będzie można zapanować nad reklamami, które nie tylko niszczą zabytki, ale ograniczają możliwość podziwiania fasad kamienic a także rozpraszają kierowców stwarzając realne niebezpieczeństwo. Pełnią jednak ważne informacyjne funkcje w mieście, należy więc szukać rozsądnego kompromisu. Porządkować a nie bezmyślnie usuwać. Pierwsza propozycja Kodeksu reklamowego ma powstać do końca 2015 r. na podstawie szerokich konsultacji społecznych. Na dostosowanie się do jego reguł będzie minimum rok, ale dla różnych części miasta i dla różnych nośników może być on różny - zaznacza Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Miasta UMŁ.

Po konsultacjach i zajęciu stanowiska przez prezydenta miasta powstanie projekt kodeksu. Będzie on konsultowany społecznie, a po wprowadzeniu poprawek i opracowaniu finalnej formy aktu prawa miejscowego będzie wyłożony publicznie, a ostatecznie będzie musiał zostać przyjęty uchwałą Rady Miejskiej. Procedura zakończy się w 2016 roku - informuje oficjalny portal miejski Łodzi.

Konsultacje w sprawie kodeksu reklamowego będą trwać od 27 listopada do 7 grudnia. Spotkanie konsultacyjne odbędzie się 30 listopada o godzinie 17:00 na Dużej Sali Obrad UMŁ.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY