REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź uporządkuje reklamy szpecące krajobraz miasta?

  • Autor: UM Łódź
  • 04 kwi 2016 09:30
fot. Fotolia

Trwają prace nad ustaleniem kodeksu krajobrazowego dla Łodzi, który ma kształtować ład przestrzenny, chronić dziedzictwo historii oraz poprawić wizerunek miasta i jakość przestrzeni publicznej.

REKLAMA

Jak poinformował Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Miasta, jesienią ub. roku Rada Miejska zobowiązała UMŁ do opracowania takiego dokumentu, a przygotowania i konsultacje w tej sprawie rozpoczęły się w październiku i listopadzie. Łódź została podzielona na 4 strefy: O - obejmującą park kulturowy ulic Piotrkowskiej, 1 - dotyczącą zabytkowej zabudowy, 2 - tereny osiedli mieszkaniowych i obszary przemysłowe oraz 3 - w strefach zielni - podaje oficjalny portal miejski Łodzi.

Łódzki projekt kodeksu dot. reklam, zmierza do wyeliminowania z krajobrazu miasta nośników ledowych, banerów, murali reklamowych itd. Dla każdej ze stref opracowano zestaw możliwych nośników oraz zasad ich stosowania, a także katalog reklam zakazanych na danym obszarze - informuje portal miejski Łodzi.

Skonsultowany społecznie projekt wraz z ewentualnymi poprawkami i uwagami ma zostać dopracowany i przedstawiony pod głosowanie Rady Miejskiej do końca br.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY