REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Łódź walczy z reklamami. Widać pierwsze efekty

  • Autor: UM Łódź
  • 28 lis 2016 10:54
Łódź walczy z reklamami. Widać pierwsze efekty
fot. shutterstock.com

Widać pierwsze efekty prac miejskiego zespołu do spraw tworzenia parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej. Z centrum Łodzi stopniowo znikają wielkoformatowe reklamy, przysłaniające fasady zabytkowych kamienic.

REKLAMA

Jak poinformowała Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, miejski konserwator zabytków, rozpatrzonoo już pozytywnie ponad 200 spraw dotyczących usuwania i dostosowania reklam, bilbordów i banerów do regulaminu parku kulturowego w Łodzi, choć współpraca w tym zakresie wymaga wielu starań.

Dobrym przykładem zmian jest np. kamienica przy ul. Zachodniej 50, zakryta do niedawna wielkimi reklamami, także budynek przy ul. Legionów 7, gdzie ze ściany szczytowej usunięto trzy wielkoformatowe billboardy. Podobnie jest na odcinku ulicy Ogrodowej, która zamyka strefę parku kulturowego ulicy Piotrkowskiej - podaje oficjalny portal miejski Łodzi.

Granicę obszaru chronionego wyznacza północna część ulicy Piotrkowskiej, a także przylegające do niej kwartały razem z al. Kościuszki i ul. Zachodnią oraz al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego, ul. Sienkiewicza oraz fragmentami ulic Narutowicza i Wschodnią, Ogrodową i Północną. Zgodnie z uchwałą o parku kulturowym 29 stycznia przyszłego roku upływa kolejny termin dostosowania się do jej zapisów, które dotyczą wyglądu pawilonów i kiosków.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY