REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Łódź znowelizuje kodeks reklamowy

  • Autor: UM Łódź
  • 19 lut 2018 10:01
Łódź znowelizuje kodeks reklamowy
fot. pixabay

Już ponad rok w Łodzi obowiązuje uchwała Rady Miejskiej dotycząca ustalenia zasad i warunków sytuowania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych, a także rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane, czyli tzw. kodeks reklamowy. Wkrótce rozpocznie się praca nad jego nowelizacją.

REKLAMA

W ciągu roku w mieście zlikwidowano wiele reklam wielkoformatowych, zaobserwować można zmiany w estetyce przestrzeni publicznej. Tomasz Piotrowski, dyrektor Biura Prezydenta UMŁ podkreśla, że pojawiało się wiele pozytywnych sygnałów dotyczących funkcjonowania kodeksu reklamowego, ale przyznaje także, że występowały problemy z interpretacją przepisów. - Po roku funkcjonowania tego dokumentu wyciągnęliśmy wnioski i chcielibyśmy go zaktualizować. Sprawić, że stanie się bardziej przejrzysty, czytelny i precyzyjny, by zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy, jak i urzędnicy dobrze rozumieli jego zapisy. Chcemy skupić się na rozwiązaniach, a nie problemach prawnych. Nowelizacja ma te wszystkie wątpliwości wyeliminować - tłumaczy Tomasz Piotrowski.  

W pracy nad nowelizacją uchwały brane będą pod uwagę przeprowadzone wcześniej konsultacje społeczne, wnioski ze spotkania z wojewodą łódzkim Zbigniewem Rau, spostrzeżenia profesjonalistów zajmujących się projektowaniem reklam i umieszczaniem ich w przestrzeniach publicznych oraz oceny Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego ws. spójności kodeksu reklamowego z prawem lokalnym.

Tomasz Piotrowski zaznaczył także, że to miasto powinno dawać pozytywny przykład innym podmiotom, dlatego w trakcie tworzenia nowelizacji wszystkie miejskie instytucje dostosują się do zapisów kodeksu reklamowego, a Straż Miejska usuwać będzie nielegalne reklamy z działek należących do miasta. Po zgłoszeniu pomysłu na sesji Rady Miasta ogłoszone zostaną także konsultacje społeczne, które stworzą przestrzeń do dyskusji na temat zapisów i zmian, które znajdą się w nowej wersji kodeksu reklamowego. Nowelizacja ustawy ma być gotowa pod koniec wakacji.  

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.