REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 lip 2016 12:58
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
fot. Georges De Kinder
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę
Lotnisko w Brukseli przeszło niezwykłą metamorfozę

Funkcja lotnisk zmieniła się na przestrzeni lat. To już nie są jedynie poczekalnie. Dziś całe otoczenie jest bardziej komercyjne, a wnętrze coraz bardziej designerskie. Lotnisko w Brukseli również przeszło ciekawą metamorfozę, postawiono na nowy design i innowacyjne rozwiązania. Za projekt budynku odpowiedzialna jest pracownia CTHM (Chapman Taylor – bureau Happold – MOSS).

REKLAMA

Przed otwarciem budynku „Connector” pasażerowie lotniska w Brukseli korzystali z podziemnego tunelu o długości 270 metrów. W ciemnym przejściu należało pokonać wiele schodów i przemieszczać się za pomocą wind, co nie było mile widziane przez pasażerów. Nowy budynek w znacznym stopniu przyczynia się do wzrostu komfortu podróżnych, jest bowiem przestronny i jasny - dzięki szklanej fasadzie wypełnia go światło dzienne. Projekt sufitu metalowego złożonego z paneli 300C w budynku „Connector” łączącym terminale Pier A i Pier B na lotnisku w Brukseli zrealizowała firma Hunter Douglas. Sufit został tak zaprojektowany, aby idealnie wpasować się w strukturę dachu przypominającą muszlę. Unosi się stopniowo, dzięki temu pasażerowie korzystając z otwartej przestrzeni, nie czują się przez nią przytłoczeni. 

Powierzchnia sufitowa liczy 15 metrów szerokości i 50 metrów długości. - W najniższym punkcie sufit ma wysokość 9-10 metrów – powiedział architekt, Erwin Persoons. Jego falowana struktura zachęca pasażerów do poznania budynku. Przechodząc wzdłuż strefy sprawdzania dokumentów i bagaży podróżni mijają konstrukcję imitującą skrzydło, która jest zawieszona na wysokości 2,7 metra, tuż nad ich głowami. Od tego momentu sufit stopniowo zwiększa wysokość dochodząc do 16 metrów.

Dzięki szklanej fasadzie, pasażerowie mogą obserwować samoloty, jednocześnie nie słysząc ich. - Architekci pragnęli zminimalizować odgłosy z pasa startowego i rozmów wewnątrz budynku  - wyjaśnia Linda de Ridder, inżynier ds. sprzedaży Hunter Douglas. - Aby osiągnąć wysoki poziom tłumienia dźwięków, dodaliśmy perforacje do paneli sufitowych, które na samej górze mają dodatkowo umieszczoną membranę. Minimalizuje ona wszelkie odgłosy, w tym rozmów oraz kroków na granitowej posadzce. Co istotne, sufit jest prosty w demontażu i zapewnia łatwy dostęp do ukrytych elementów, takich jak lampy czy zraszacze.

Funkcja lotnisk zmieniła się na przestrzeni lat. - To już nie są jedynie poczekalnie, gdzie można spędzić przerwę w podróży. Dziś całe otoczenie jest bardziej komercyjne, istotne są części gastronomiczne czy handlowe, które umilają czas podróżnym. Zwiększają się również wymagania dotyczące estetycznych i akustycznych właściwości wykorzystywanych rozwiązań, w tym sufitów - zauważa Pieter van Rees, menedżer ds. marketingu w Hunter Douglas Europe.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY