REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lis 2018 15:21
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
fot. mat. pras.
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept
Luksusowa kamienica z XIX-wieczną duszą zalśniła jak nowa dzięki Made Concept

Prestiżowa lokalizacja, historyczny budynek, perła przedwojennej architektury, wykończona najlepszym designem. Hoża 42, inwestycja w centrum Warszawy, to idealne miejsce dla koneserów piękna, sztuki detalu i wysokiego standardu. Kamienica ze 125-letnią historią, dzięki pracowni Made Concept, zyskała nowe oblicze.

REKLAMA

Współcześnie, zamożni Polacy coraz częściej powracają z przedmieść do centrów miast, w poszukiwaniu miejsc, które wyróżnia architektura, wysoki standard wykończenia, wypełnia najlepszy design, a w najbliższym otoczeniu dostępna jest bogata oferta kulturalna. W czasach budowania masowych, niemal homogenicznych osiedli, perłą na mapie inwestycji stają się stare kamienice, które są jak architektoniczna kapsuła czasu, łącząca historię ze współczesnymi rozwiązaniami.

Hoża, czyli atrakcyjna!

Hoża 42 to jedno z niewielu miejsc w Warszawie, które przetrwało II Wojnę Światową i czasy PRL-u. Nazwa ulicy, przy której Apolinary Thieme wybudował w latach 1894-1895 tę wyjątkową kamienicę, pochodzi od hożych, czyli pięknych ogrodów, znajdujących się w okolicy. Na początku XX wieku mieszkał w niej sam Stefan Jabłkowski, który w 1912 roku założył spółkę akcyjną, dla znanej wszystkim Warszawiakom inwestycji - Dom Towarowy Braci Jabłkowskich. W 2018 roku, dzięki Made Concept, kamienica zyskała drugie życie.

- Hoża 42 to połączenie ponad wieku historii z rozwojem technologicznym i współczesnym, najlepszym designem. To przestrzeń dla osób, które cenią przedwojenną architekturę, ale jednocześnie nie chcą rezygnować z nowoczesnych rozwiązań i możliwości, które daje duże miasto. To także miejsce dla indywidualistów, dla których ważny jest detal. Każde z mieszkań, niezależnie od metrażu, jest oryginalnie zaprojektowane. Lokale mają być „szyte na miarę” potrzeb lokatorów, ale przy jednoczesnym zachowaniu stylu z 1893 roku. W przypadku tej inwestycji postawiliśmy na indywidualność i przywrócenie blasku przeszłości, chcąc sprawić, aby mieszkańcy kamienicy czuli, że przebywają w wyjątkowym miejscu - tłumaczy Michał Borowski, architekt i prezes Made Concept Sp. z o. o.

Klasyka w nowoczesnej odsłonie

Czy zabytkowa kamienica może sprostać oczekiwaniom współczesnych najemców? - Oczywiście tak, choć wymaga to dużych nakładów i zdecydowanych zabiegów, począwszy od inwentaryzacji, uwzględniającej zalecenia konserwatora zabytków. Pomimo rzetelnego przygotowania, w przypadku tego typu realizacji, wiele decyzji podejmowanych jest jednak już w trakcie samych prac, ponieważ wiekowe, często wielokrotnie przebudowywane budynki kryją w sobie niespodzianki. Modernizacja przedwojennych kamienic wiąże się z wymianą wszystkich instalacji, rozplanowaniem na nowo funkcji poszczególnych pomieszczeń oraz uwzględnieniem współczesnych udogodnień - powiedział Michał Borowski.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.