REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Luksusowe biura i wyjątkowa architektura. Jakie znaczenie ma lokalizacja?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 wrz 2015 11:06
Luksusowe biura i wyjątkowa architektura. Jakie znaczenie ma lokalizacja?
Biuro w OVO Wrocław
Luksusowe biura i wyjątkowa architektura. Jakie znaczenie ma lokalizacja?
Luksusowe biura i wyjątkowa architektura. Jakie znaczenie ma lokalizacja?

Ta zasada obowiązuje na całym świecie – prestiżowy adres jest istotnym elementem wizerunku firmy. Wartość i prestiż inwestycji podkreśla często wyjątkowa architektura. A w Polsce rośnie zapotrzebowanie na luksusowe powierzchnie biurowe.

REKLAMA

Co składa się na prestiż w przypadku biura? To coś więcej niż sama powierzchnia najwyższej klasy. Istotna jest także lokalizacja – położenie w ścisłym centrum miasta lub w dzielnicy doskonale rozpoznawalnej i postrzeganej jako wyjątkowo atrakcyjna. Każde miasto ma pod tym względem swoją specyfikę. Na przykład w Monachium prestiż oznacza posiadanie luksusowego biura przy Maximilianstrasse, a w Berliine przy Unter den Linden. W polskich miastach również kształtują się tego rodzaju lokalizacje.

– Polski rynek wchodzi obecnie w kolejny etap rozwoju. W Warszawie, Krakowie i Wrocławiu cały czas istnieje duże zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie biurowe. Jednak zauważamy, że najbardziej wymagający klienci coraz częściej poszukują biur luksusowych, czyli takich, których standard wykracza poza klasę A – mówi Krzysztof Jabłoński z Iglica Nieruchomości.

Czym jest prestiżowa lokalizacja?

Typowa powierzchnia biurowa klasy A oznacza m.in. wysoką jakością wykończenia wnętrz, klimatyzację, ponadprzeciętną wysokość pomieszczeń (co najmniej 2,70 m), a także bardzo dobrą lokalizacją wraz z dogodnym dojazdem.

– W przypadku luksusowych biur spełnione muszą być wszystkie warunki dla biur klasy A, w tym przede wszystkim unikatowa lokalizacja. Prestiżowa lokalizacja to taka, która m.in posiada dobre sąsiedztwo, tj. budynki o charakterze centro twórczym, domy handlowe, ciągi handlowo-usługowe, siedziby urzędów miejskich, charakterystyczne dla danego miasta lub dzielnicy obiekty kultury
i rozrywki – wyjaśnia Krzysztof Jabłoński.

Nie wystarczy przy tym, że budynek usytuowany jest w centrum. Musi to być jeszcze miejsce z wyjątkową atmosferą, najlepiej w sąsiedztwie zieleni, a przy tym blisko nurtu miejskiego życia i z niepowtarzalnym widokiem. Takich lokalizacji jest niewiele.

Czego jeszcze oczekują zainteresowani tego rodzaju powierzchniami biurowymi? Przywiązują wagę do szczegółów, których nie znajdziemy w typowej inwestycji klasy A.

– Zwracają uwagę m.in. na to, którędy będą wchodzić ich goście, gdzie i jak będą witani na samym początku. Znaczenie ma też architektura budynku oraz oczywiście dodatkowe usługi. Luksusowe biuro powinno być połączeniem komfortu, funkcjonalności, estetyki i niepowtarzalnej lokalizacji – mówi Ewa Omasta, manager ds. sprzedaży i marketingu OVO Wrocław, inwestycji oferującej m.in. luksusowe biura.

Lokalizacja – wartość dodana do wizerunku

Eksperci rynku nieruchomości zgodnie podkreślają, że z punktu widzenia kupujących luksusowe powierzchnie biurowe pod wynajem, im lepszy adres tego rodzaju budynku, tym wyższa jest rentowność inwestycji. Dzieje się tak dlatego, że najemcy jednoznacznie identyfikują prestiżowy adres z wartością dodaną do swojego wizerunku, co bezpośrednio przekłada na się jakość kontaktów biznesowych.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.