REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 wrz 2018 15:39
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Ibis Styles Białystok proj. Tremend
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze
Magia opowieści, czyli storytelling w architekturze

Czasy, w których pokoje hotelowe stanowiły główny i podstawowy element oferty, minęły bezpowrotnie. Dziś hotele starają się zatrzymać klienta, zbudować z nim trwałą relację, zaciekawić i sprawić, by chętnie wracał do danego miejsca. W tym celu dążą do kreowania przekazu, kontekstu czy historii, które wyróżnią obiekt na tle innych.

REKLAMA

Opowieści towarzyszyły nam od zawsze. Zanim wynaleziono pismo, najważniejszą wiedzę, przekazywano sobie ustnie - to od umiejętności opowiadania zależało przetrwanie danej społeczności. Mimo rozwoju cywilizacji, historie nadal pozostają istotną częścią naszej codzienności – pojawiają się nie tylko w sztuce czy literaturze, ale również w architekturze i aranżacji wnętrz. Są stałą częścią kultury, istotnym elementem komunikacji i strategii wielu marek. Ciekawa opowieść to dziś klucz do sukcesu. Pozwala się wyróżnić, zbudować emocjonalną więź z odbiorcą, a tym samym zdobyć przewagę konkurencyjną.

Jak robią to najlepsi?

Umiejętnie wprowadzony do realizacji storytelling to wartość dodana każdego projektu, gwarantująca tak zwany efekt WOW!. Przykłady? Między innymi Drawing Hotel w Paryżu. To niezwykłe miejsce, którego właściciel, fascynat sztuki pozwolił artystom dowolnie ozdobić poszczególne piętra. W efekcie powstała nietuzinkowa i inspirująca przestrzeń, pełna ekspresji. Aranżacja hotelowych wnętrz jest płynna, ponieważ istnieje możliwość kupna wyeksponowanych dzieł.

Kolejny przykład ciekawej historii to Hotel Amsterdam - koncepcja Marcela Wandersa, w której na pierwszy plan wysuwają się dzwony. Artysta umieścił je w centrum lobby jako symbol, który łączy ludzi, sygnalizując na przykład pory posiłków. Dzięki temu, miejsce sprawia wrażenie otwartego i zachęcającego do odwiedzin.

Nie sposób nie wspomnieć także o francuskim Mamma Shelter, który zaprojektował Philippe Starck. To hołd złożony artystom, takim jak Edith Piaf, Jim Morrison czy Oscar Wilde. Eklektyczne wnętrza i designerskie smaczki sprawiają, że można w pełni poczuć tu klimat typowy dla paryskiej artystycznej bohemy.

Storytelling po polsku

Storytelling jest obecny również w realizacjach polskich architektów. Projekty z przesłaniem to specjalność pracowni Tremend. Aby się o tym przekonać, wystarczy wybrać się do Budapesztu i odwiedzić hotel Ibis Style Budapeszt City, gdzie motywem przewodnim są rowery. Znajdziemy tu hockery z pedałami, reflektory, a także rower stacjonarny w lobby, na którym można spalić zbędne kalorie. To nie jedyny interesujący projekt w stolicy Węgier. Kolejny hotel - Ibis Style Budapeszt Center to opowieść przenosząca gości do czasów dzieciństwa. Przepełniony radosną atmosferą i odrobiną szaleństwa, pozwala ponownie poczuć typową dla dzieci beztroskę.

Często podstawą do stworzenia ciekawej narracji projektu są wątki lokalne tzw. local touch. Realizacje mocno osadzone w realiach danego miejsca, wypełnione nawiązaniami do historii i tradycji, zyskują unikalny kontekst. Przykładem takiego zabiegu jest Ibis Style Grudziądz. Oczarowani urokiem tradycyjnej zabudowy, średniowiecznymi zwyczajami oraz baśniowym klimatem miasta architekci Tremend postanowili przenieść historyczne motywy we wnętrza hotelu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.