REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca

  • Autor: propertydesign.pl
  • 30 paź 2019 10:47
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Property Forum Łódź 2019, sesja „Ziemia odzyskana - jak wyremontować miasto? Przepis na rewitalizację i miastotwórczy mixed use”
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca
Mała rewitalizacja tworzy klimat, a duża się opłaca

Małe projekty budują niepowtarzalny klimat miasta. Duże, swoją siłą rażenia, informują świat, że miasto jest fajne, a rewitalizacja się opłaca. Ta łódzka słynie z czerwonej cegły, której nie można spotkać w żadnym innym mieście w takiej ilości. Inwestorzy, chcąc ją zachować, stawiają na renowację autentyczną, trochę odkurzoną, ale niekoniecznie wypacykowaną. Najemcy to doceniają, bo trend - stare jest modne robi furorę. Do takich m.in. wniosków doszli uczestnicy sesji Property Forum Łódź 2019 „Ziemia odzyskana - jak wyremontować miasto? Przepis na rewitalizację i miastotwórczy mixed use”.

REKLAMA

Jest to dobry przykład tchnięcia nowego życia w poprzemysłową architekturę i wydobycia z niej nowych możliwości dla kreatywnego biznesu.

– Naszą przewagą konkurencyjną było zbudowanie ekosystemu, w którym oprócz designu i kultury zaistniała również branża IT, a ona bardzo dobrze się czuje w zabytkowych murach. Jest to duża sekcja łódzkich transakcji najmu. Pracownicy doceniają tę atmosferę, ale domagają się również dodatkowych funkcji związanych m.in. z gastronomią. Dlatego realizujemy budynek biurowy Fern z komponentem retailowym, bo handel na Piotrkowskiej zaczyna się budzić – opisuje Michał M. Styś.

Zdaniem dyrektora JLL w Łodzi Łukasza Dobrzańskiego, OFF Piotrkowska było gigantycznym wyzwaniem.

- Rewitalizacja ta przybrała autorski rytm. Przy Manufakturze, która się świeciła czystością, Piotrkowska wyglądała na odświeżoną w połowie. Było to ryzykowne posunięcie, ale się opłaciło. OFF Piotrkowska zrobiła się modna. Wyznaczyła też kolejną granicę rewitalizacji – podkreśla Łukasz Dobrzański.

Ekspert cieszy się, że w mieście jest już tak dużo odnowionej tkanki miejskiej, bo ona daje szansę małym projektom: podwórkom, czy pojedynczym kamienicom. Z kolei odnowione budynki komercyjne rodzą wartość premium. Żyjemy w czasach, w których stare jest modne, także wśród inwestorów i najemców.

- Rewitalizacja czerwonej cegły wrosła już w tożsamość miasta, więc najemcy i inwestorzy oczekują czegoś więcej niż nowoczesne, standardowe mury. Doceniają ten historyczny walor. Jest to bardzo istotne, ponieważ bez komercyjnej wartości obiektów proces rewitalizacyjny w pewnym momencie - zamiast się rozwijać - przygasałby. Kilka dużych porażek w tym segmencie skutecznie zahamowałoby kolejne projekty, gdyż rewitalizacja zawsze będzie kosztowniejsza od budowania nowych budynków – uważa Łukasz Dobrzański.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.