REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 paź 2014 13:05
Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne
fot. Otomi store design lab projektuje dla Celio
Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne
Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne
Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne
Marka Celio postawiła na pracownię Otomi. Wnętrza są jasne i nowoczesne

Koncept sklepów Celio powstał we francuskiej centrali firmy, zaś pracownia Otomi store design lab podjęła się jego adaptacji do warunków warszawskich centrów handlowych.

REKLAMA

Celio to francuska marka oferująca odzież męską. Do warszawskich centrów handlowych weszła w ubiegłym roku, otwierając jednocześnie cztery sklepy. Proces projektowy powierzono pracowni Otomi store design lab.

Koncept sklepów Celio powstał we francuskiej centrali firmy. Zadaniem Otomi była jego adaptacja do warunków warszawskich centrów handlowych. Otomi przygotowało też dokumentację projektu. – Tłumaczyliśmy naszemu partnerowi, w jaki sposób można zaadaptować projekt, by uwzględniał polskie przepisy i wytyczne dla najemcy określane przez poszczególne galerie handlowe. Zaczęliśmy od przetłumaczenia dokumentacji projektowej z języka francuskiego na polski. Następnie zapoznaliśmy się z najważniejszymi dla marki elementami wnętrza – mówi Agata Smolich, architekt prowadząca projekt.

Jak podkreśla architekt, przy adaptacji tego typu projektu niezbędna jest znajomość zasad działania centrów handlowych. Dzięki temu można w miarę precyzyjnie zaplanować harmonogram poszczególnych etapów realizacji projektu. Ważna jest też dobra współpraca z innymi osobami zaangażowanymi w projekt, m.in. branżystami, osobami przygotowującymi certyfikaty materiałów, aby spełnić wszystkie wymagania inspektora przy odbiorze lokalu.

Dla architektów z Otomi największym wyzwaniem we współpracy z Celio było skoordynowanie otwarcia czterech sklepów niemal jednocześnie. - Mimo że pracowaliśmy dla jednej marki i adaptowaliśmy jeden koncept, specyfika pracy w każdym sklepie była inna, inne pojawiały się problemy. Dlatego do zespołu projektantów dołączyły dwie osoby - mówi Agata Smolich.

Przygotowanie projektu dla jednego sklepu Celio zajęło od dwóch do czterech tygodni, zaś prace budowlane w centrum handlowym blisko miesiąc.

Jaki jest koncept sklepów Celio? Wnętrza sklepów Celio są jasne i nowoczesne. Na tle ścian i posadzki imitujących beton wybija się ostra czerwień lakierowanego szkła w części wejściowej i strefie za kasą. System ekspozycyjny z surowego metalu kontrastuje z dużymi taflami luster na słupach i w przymierzalni. Stonowane kolory mebli dobrze eksponują różnorodne kolorystycznie kolekcje Celio

Oświetlenie w salonach Celio przygotowała francuska firma Artheos. Światło ma dodatkowo eksponować produkty na ścianach, w centralnej części lokalu oraz przy wejściu. Wiszące ozdobne żarówki umieszczone są w strefie Denim, w przymierzalni umieszczono duże srebrne klosze. - Do momentu odbioru lokalu nadzorowaliśmy prace budowlane, a wszystkie nieprzewidziane przeszkody uzgadnialiśmy na bieżąco z projektantami z Francji. W trudnych sytuacjach warto współpracować z doświadczoną ekipą generalnego wykonawcy. Przy pracy dla Celio my mieliśmy ten komfort – podkreśla Agata Smolich.

Poza Warszawą salony francuskiej marki znajdują się w Krakowie, a kolejny wkrótce pojawi się w Gdańsku. Sklepy Celio są średniej wielkości - zajmują od 200 do 250 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.