REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 paź 2015 12:43
Marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting

Wnętrza sklepów się upraszczają, są skromniejsze – właśnie przez to są cieplejsze i bardziej przyjazne klientom. To też zasługa materiałów jakich używamy do aranżacji: drewno, naturalne tkaniny, roślinność - mówi Anna Buczak w rozmowie z Propertydesign.pl.

REKLAMA

- Coraz więcej marek ociepla swoje koncepty wprowadzając drewno. Odchodzi się od konceptu, który eksponuje jedynie produkt, a w zamian projektuje się wnętrze, w którym człowiek będzie czuł się dobrze. Architekci tworzą projekty o wiele bardziej ludzkie, naturalne, a nie tylko typowo komercyjne - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

Architekt przypomina, że marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów. - Staramy się rekomendować klientom tego typu rozwiązania. W praktyce wygląda to tak, że nasi klienci najczęściej coś o tym słyszeli, coś wiedzą, ale dotychczas nie widzieli sensu w tych działaniach. Naszą rolą jest tłumaczenie, że działanie zapachem jest ważne, ma wpływ na klienta wchodzącego do sklepu, a finalnie przekłada się na budowanie pozytywnych skojarzeń z danym miejscem i większe zyski - mówi Buczak.

- Współpracujemy z firmą, która ma szeroką gamę zapachów. Jeśli jednak klient jest bardzo wymagający lub ma jakieś swoje wyobrażenia o specjalnym zapachu to tworzymy go od podstaw – oczywiście, trwa to dłużej, ale zapach może być idealnie dopasowany do konceptu danego sklepu - dodaje architekt.

Jak przyznaje Anna Buczak - to działa. Ludzie podświadomie dobrze czują się w obszarze działania jakiegoś zapachu, bądź nie. Nawet centra handlowe stosują taki prosty wydawałoby się zabieg, jak zapach pierniczków przed świętami, który unosi się w pasażach. Natomiast indywidualni inwestorzy eksperymentują coraz częściej i dobierają do swoich sklepów odpowiednie zapachy.

Kolorystyka wnętrz zależy już od konceptu marek.

- Są takie, które wręcz krzyczą intensywnymi barwami. Ale obecnie od takich agresywnych, mocnych kolorów odchodzi się na rzecz naturalnych i stonowanych barw. To pozwala wyeksponować produkty, nie dekoncentruje klientów - mówi Anna Buczak. - Sam koncept powinien być tłem dla produktu, oczywiście podkreślającym wizerunek marki, bądź danej kolekcji. Inaczej będziemy tworzyć koncept sklepu odzieżowego, inaczej restauracji czy apteki...

- Próbowaliśmy stworzyć koncept apteki, która będzie przyjazna, w której jest dużo drewna. Wszyscy przyzwyczajeni są do zimnych wnętrz aptecznych, a my zaproponowaliśmy ciepłe wnętrze. Projekt nie został zrealizowany, ale mimo to widzę, że ten trend też się coraz częściej pojawia - dodaje Anna Buczak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY