REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 paź 2015 12:43
Marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting

Wnętrza sklepów się upraszczają, są skromniejsze – właśnie przez to są cieplejsze i bardziej przyjazne klientom. To też zasługa materiałów jakich używamy do aranżacji: drewno, naturalne tkaniny, roślinność - mówi Anna Buczak w rozmowie z Propertydesign.pl.

REKLAMA

- Coraz więcej marek ociepla swoje koncepty wprowadzając drewno. Odchodzi się od konceptu, który eksponuje jedynie produkt, a w zamian projektuje się wnętrze, w którym człowiek będzie czuł się dobrze. Architekci tworzą projekty o wiele bardziej ludzkie, naturalne, a nie tylko typowo komercyjne - mówi Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+Shopfitting.

Architekt przypomina, że marketing sensoryczny to istotna kwestia w projektowaniu sklepów. - Staramy się rekomendować klientom tego typu rozwiązania. W praktyce wygląda to tak, że nasi klienci najczęściej coś o tym słyszeli, coś wiedzą, ale dotychczas nie widzieli sensu w tych działaniach. Naszą rolą jest tłumaczenie, że działanie zapachem jest ważne, ma wpływ na klienta wchodzącego do sklepu, a finalnie przekłada się na budowanie pozytywnych skojarzeń z danym miejscem i większe zyski - mówi Buczak.

- Współpracujemy z firmą, która ma szeroką gamę zapachów. Jeśli jednak klient jest bardzo wymagający lub ma jakieś swoje wyobrażenia o specjalnym zapachu to tworzymy go od podstaw – oczywiście, trwa to dłużej, ale zapach może być idealnie dopasowany do konceptu danego sklepu - dodaje architekt.

Jak przyznaje Anna Buczak - to działa. Ludzie podświadomie dobrze czują się w obszarze działania jakiegoś zapachu, bądź nie. Nawet centra handlowe stosują taki prosty wydawałoby się zabieg, jak zapach pierniczków przed świętami, który unosi się w pasażach. Natomiast indywidualni inwestorzy eksperymentują coraz częściej i dobierają do swoich sklepów odpowiednie zapachy.

Kolorystyka wnętrz zależy już od konceptu marek.

- Są takie, które wręcz krzyczą intensywnymi barwami. Ale obecnie od takich agresywnych, mocnych kolorów odchodzi się na rzecz naturalnych i stonowanych barw. To pozwala wyeksponować produkty, nie dekoncentruje klientów - mówi Anna Buczak. - Sam koncept powinien być tłem dla produktu, oczywiście podkreślającym wizerunek marki, bądź danej kolekcji. Inaczej będziemy tworzyć koncept sklepu odzieżowego, inaczej restauracji czy apteki...

- Próbowaliśmy stworzyć koncept apteki, która będzie przyjazna, w której jest dużo drewna. Wszyscy przyzwyczajeni są do zimnych wnętrz aptecznych, a my zaproponowaliśmy ciepłe wnętrze. Projekt nie został zrealizowany, ale mimo to widzę, że ten trend też się coraz częściej pojawia - dodaje Anna Buczak.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.