REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 paź 2014 15:21
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Klif po zmianach, z fasadą z corianu - Dom Mody Klif, Warszawa
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne

Centrum Handlowe Klif powstało w 1999 roku i było jednym z pierwszych obiektów handlowych w Warszawie. Ówczesny budynek warszawskiego Klifu został zaprojektowany przez architekta Tomasza Kozłowskiego, którego zamiarem było stworzenie budynku przypominającego pianino. W 2012 r. Klif całkowicie zmienił swój wizerunek, dzięki projektowi Grupa 5 Architekci.

REKLAMA

Na przestrzeni lat, w obliczu rosnącej konkurencji, powstawania nowych galerii, zmieniającego się rynku oraz gustu klientów, Klif całkowicie zmienił swój wizerunek. W 2012 roku został zrealizowany imponujący projekt modernizacji fasady oraz wnętrza. Projekt nowej elewacji przygotowała pracownia Grupa 5 Architekci, a nowe wnętrze zostało zaprojektowane przez studio architektoniczne Bose International Planning And Architecture

Elewacja przypomina kształtem diament i została wykonana z materiału powierzchniowego hi tech DuPont™ Corian. Do jej wykonania wykorzystano 1,7 mkw. materiału. Zastosowano także nowatorskie oświetlenie, które pozwala zachować  kształt i estetykę fasady, jej wyjątkowo czysty i trochę surowy charakter, ale zostawia jednocześnie możliwość sezonowego wprowadzania zmian.

System oświetlenia Domu Mody Klif jest wykonany z białych półprzezroczystych paneli szklanych podświetlanych diodami LED RGB. Całością oświetlanie można sterować za pomocą specjalnie do tego celu stworzonego programu. Dzięki niemu, na fasadzie możemy zobaczyć nie tylko różnorodne kolory, ale także np. fragmenty zdjęć.

W październiku 2012 roku, została także wdrożona nowa identyfikacja wizualna, mająca na celu podkreślenie indywidualnej pozycji Klifu na warszawskim rynku modowym. Centrum handlowe Klif zmieniło nazwę na Dom Mody Klif. Wszystkie działania, począwszy od zmiany wizualnej, na strategii komunikacji kończąc miały na celu podkreślenie modowego charakteru Klifu, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz powiększenie grona lojalnych klientów.

Autorem i pomysłodawcą kreacji przekładającej filozofię nowoczesnego Domu Mody na język wizualny jest Mamastudio. Składa się na niego: typografia i nowy kod kolorystyczny. Logo centrum pozostaje niezmienione – do znaku dodano prostokątną aplę, która operuje paletą 6-8 kolorów, w zależności od sezonu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.