REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 paź 2014 15:21
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Klif po zmianach, z fasadą z corianu - Dom Mody Klif, Warszawa
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne
Metamorfoza: Dom Mody Klif zmieniły dwie znane pracownie architektoniczne

Centrum Handlowe Klif powstało w 1999 roku i było jednym z pierwszych obiektów handlowych w Warszawie. Ówczesny budynek warszawskiego Klifu został zaprojektowany przez architekta Tomasza Kozłowskiego, którego zamiarem było stworzenie budynku przypominającego pianino. W 2012 r. Klif całkowicie zmienił swój wizerunek, dzięki projektowi Grupa 5 Architekci.

REKLAMA

Na przestrzeni lat, w obliczu rosnącej konkurencji, powstawania nowych galerii, zmieniającego się rynku oraz gustu klientów, Klif całkowicie zmienił swój wizerunek. W 2012 roku został zrealizowany imponujący projekt modernizacji fasady oraz wnętrza. Projekt nowej elewacji przygotowała pracownia Grupa 5 Architekci, a nowe wnętrze zostało zaprojektowane przez studio architektoniczne Bose International Planning And Architecture

Elewacja przypomina kształtem diament i została wykonana z materiału powierzchniowego hi tech DuPont™ Corian. Do jej wykonania wykorzystano 1,7 mkw. materiału. Zastosowano także nowatorskie oświetlenie, które pozwala zachować  kształt i estetykę fasady, jej wyjątkowo czysty i trochę surowy charakter, ale zostawia jednocześnie możliwość sezonowego wprowadzania zmian.

System oświetlenia Domu Mody Klif jest wykonany z białych półprzezroczystych paneli szklanych podświetlanych diodami LED RGB. Całością oświetlanie można sterować za pomocą specjalnie do tego celu stworzonego programu. Dzięki niemu, na fasadzie możemy zobaczyć nie tylko różnorodne kolory, ale także np. fragmenty zdjęć.

W październiku 2012 roku, została także wdrożona nowa identyfikacja wizualna, mająca na celu podkreślenie indywidualnej pozycji Klifu na warszawskim rynku modowym. Centrum handlowe Klif zmieniło nazwę na Dom Mody Klif. Wszystkie działania, począwszy od zmiany wizualnej, na strategii komunikacji kończąc miały na celu podkreślenie modowego charakteru Klifu, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz powiększenie grona lojalnych klientów.

Autorem i pomysłodawcą kreacji przekładającej filozofię nowoczesnego Domu Mody na język wizualny jest Mamastudio. Składa się na niego: typografia i nowy kod kolorystyczny. Logo centrum pozostaje niezmienione – do znaku dodano prostokątną aplę, która operuje paletą 6-8 kolorów, w zależności od sezonu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY